Tekna
Vi er tilgjengelige i de kanaler medlemmene foretrekker!
AV Magnhild Freuchen /Foto: Tekna
At medlemmene gir både ros og ris gjør at organisasjonen hele tiden kan forbedre seg, sier generalsekretæren.
– Hos Tekna strekker vår assistanse seg over et bredt spekter av områder for å støtte våre medlemmer. Vi tilbyr ekspertise innen bank, forsikring, juridiske spørsmål, arbeidslivspolitikk, samt faglige arrangementer og nettverksmuligheter, sier generalsekretær Line Henriette Holten.
Tilgjengelighet
Hun forteller at de ansatte har en bred faglig bakgrunn og som gjør dem i god stand til å hjelpe medlemmene på tvers av disse tjenestene. Medlemmer kan ta kontakt via flere kanaler, inkludert chat, e-post, telefon og sosiale medier.
– Vi legger vekt på å være tilgjengelige, og ønsker å være til stede i de kanalene som medlemmene våre foretrekker. Vi skal være enkle å få tak i, slik at medlemmene våre føler seg trygge og ivaretatt.
Generalsekretæren beskriver at følgende spørsmål ofte går igjen:
- Spørsmål rundt arbeidskontrakt og arbeidsavtale
- Spørsmål rundt lønn og lønnsforhandlinger
- Spørsmål rundt bank og forsikring
- Spørsmål rundt kurs og konferanser
- Informasjon og spørsmål rundt medlemskap
– Vi får mange henvendelser til vår juridiske vakttelefon, og dette gjelder alt fra privatrettslige spørsmål til juridiske spørsmål knyttet til arbeidslivet og medlemmers arbeidsforhold - slik som gjennomlesing av kontrakter, spørsmål rundt lønn og lønnsforhandlinger, til spørsmål rundt permisjon, ferierettigheter og sommerlønnsanbefaling, forteller Holten, og legger til:
– Vi får også mange henvendelser til vårt servicesenter som går mer på medlemstilbudene våre, og spørsmål knyttet til disse.
Medlemmenes forventninger
Som kunnskapsbedrift er Tekna opptatt av de ansatte holdes oppdatert med kunnskap og ferdigheter for å kunne hjelpe medlemmene på en best mulig måte. Det innebærer blant annet å sette av tid til kompetansehevende tiltak.
– Når vi skal bistå våre høyt utdannede medlemmer, er det viktig at vi kan tilby den kompetanse og forståelse som de faktisk venter av oss.
– Vi er heldige å ha medlemmer som er gode på å gi tilbakemeldinger, enten det er ris eller ros. Det setter vi stor pris på, slik at vi hele tiden kan forbedre og utvikle oss, sier Holten.