Hopp til hovedinnhold
Tekjobb

Fristen for annonsen har gått ut

Utreder - digitalisering

Vi søker deg som har interesse for offentlig forvaltning og som vil være en pådriver for utviklingen av digitale løsninger

Statens vegvesenOslo12. august 2024
Søk her

Kontaktperson

Ingrid Heggebø Lutnæs

Avdelingsdirektør

+47 951 32 255

Er du den vi ser etter?

Vi søker deg som har interesse for offentlig forvaltning og som vil være en pådriver for utviklingen av digitale løsninger og økt bruk av automatiserte beslutninger i regelverket. Vi trenger inntil to dyktige digitale kunnskapsforvaltere på avdeling for Veg- og trafikkjuridisk, som vil være med på å gjøre rettsregler mer digitalt tilgjengelig.

Hva går jobben ut på?

Vi trenger et moderne og relevant regelverk, derfor har Myndighet og regelverk etablert satsingsområdet "Regelverk 2030" for å sikre at reglene vi har ansvar for, er aktuelle, treffsikre og fungerer godt i digitale sammenhenger. Din innsats vil bidra til å utvikle et regelverk som er brukervennlig og tilpasset fremtidens behov.

Vi trenger regler som tillater oss å samle inn og bruke store datamengder mer effektivt enn i dag. Din rolle vil være å organisere og strukturere rettsinformasjonen, samt bidra til å digitalisere regelverket.

Du får delta i oppbyggingen av informasjonsstrukturen. Du skal blant annet gjennomføre behovsanalyse og finne muligheter for bedre håndtering av juridisk informasjon. Dette baserer seg på innsikt i nåværende systemer og løsninger for etatens faglige informasjon, samt kunnskap og ambisjoner for framtidige digitale løsninger.

Kompetansekrav

Kvalifikasjonskrav

  • Utdanning på minimum bachelornivå, for eksempel innen informasjonsarkitektur, rettsvitenskap eller rettsinformatikk. Hvis du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, må du legge ved en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (https://hkdir.no/).
  • Erfaring med informasjonsarkitektur, digital kunnskapsforvaltning eller annen relevant informasjonshåndtering
  • Erfaring med å lede prosesser og utvikle beslutningsgrunnlag, spesielt innen juridiske utredninger er en fordel
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk er nødvendig

Hva ser vi etter hos deg?

  • Du er strukturert og resultatorientert for å sikre god fremdrift på leveranser
  • Du har evne til å se helhet og sammenhenger og leverer god kvalitet i samarbeid med andre
  • Du er selvstendig, nysgjerrig og utforskende og tør å utfordrende det eksisterende
  • Du samarbeider godt med andre og bygger gode relasjoner og nettverk
  • Du er interessert i teknologisk utvikling og bruk av kunstig intelligens

Hvorfor skal du velge oss?

Vi tilbyr spennende oppgaver med betydelig ansvar, og søker etter medarbeidere som ønsker å vokse og utvikle seg i takt med nye utfordringer.

Avdeling for Veg- og trafikkjuridisk er en del av Myndighet og regelverk i Statens vegvesen Vegdirektoratet. Vi er 20 medarbeidere, hovedsakelig jurister, og har et sterkt juridisk fagmiljø. Vår hovedoppgave er å utrede regelverk, gi juridisk bistand til andre avdelinger og behandle klager på vedtak fattet i divisjonene.

Hva kan vi tilby?

  • Gode muligheter for faglig påfyll
  • Fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • Pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse

Lønn avtales nærmere i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

For mer informasjon om stillingene, kontakt avdelingsdirektør Ingrid Heggebø Lutnæs på tlf. 951 32 255.

Søknadsfrist 12. august 2024.

Sted: Innspurten 11c, Oslo

Stillingsinfo

Frist12. august 2024
ArbeidsspråkNorsk

Kontaktperson

Ingrid Heggebø Lutnæs

Avdelingsdirektør


Stillingstyper

Fast ansettelse,Offentlig

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.