ServiceNow Produktforvalter

Vi ser etter deg som forstår både teknologi og forretning.

Statens vegvesenDrammen18. august 2025
Søk her

Kontaktperson

Ingvill Grønli

Leder

48 13 12 70

Ønsker du å bli vår ServiceNow produktforvalter SPM?

Vi ser etter deg som forstår både teknologi og forretning. Du har teknisk innsikt, skjønner hva brukerne trenger – og evner å utvikle ServiceNow SPM-løsninger som gir reell støtte til styring og gjennomføring i en stor virksomhet.

Hos Statens vegvesen er vi mer enn bare veier og trafikk. Vi er også en betydelig IT-aktør som satser tungt på digitalisering – og ServiceNow er en sentral del av denne satsingen. Nå styrker vi laget vårt og søker en ServiceNow produktforvaltere SPM!

Om oss og plattformen du skal jobbe med

ServiceNow-teamet vårt er i vekst og består av 16 engasjerte medarbeidere. Øvrige roller er besatt av innleide konsulenter, noe som blant annet gjelder denne stillingen. Hos oss vil du bli en del av et sterkt teknisk miljø med stor vekt på fagsiden og deres behov. Vi jobber bredt med CSM, ITSM og HRSD, og bygger nå også nye løsninger på SPM og andre moduler for å støtte opp under samfunnsoppdraget vårt.

Hos oss er det stor takhøyde, fokus på trivsel og kompetansebygging. Vi skaper resultater vi er stolte av og som både bidrar til bedre trafikksikkerhet og mer effektiv saksbehandling for våre samarbeidspartnere!

Hva skal du gjøre?

Som produktforvalter vil du være bindeleddet mellom fag og teknikk. Dine viktigste oppgaver blir å:

  • Forvalte og videreutvikle SPM-løsninger i ServiceNow
  • Samarbeide tett med produkteiere og teknisk team for å forstå behov og finne gode løsninger
  • Håndtere 2. linje-henvendelser, forvalte løsningene, og bistå med oppgraderinger
  • Foreslå forbedringer og utvikle brukerhistorier og business case
  • Bidra i prioritering og kost/nytte-vurderinger
  • Holde deg oppdatert på trender innen ServiceNow, spesielt innenfor din portefølje.

Hvem ser vi etter?

Du må ha:

  • Relevant høyere utdanning fra høyskole/universitet, min. 3 år. Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning. Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
  • Erfaring med systemarbeid i ServiceNow
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Det er en fordel om du også har:

  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på engelsk
  • Erfaring med SPM og/eller prosjekt og porteføljestyringsrammeverk og verktøy
  • Erfaring med å jobbe i grenseflaten mellom fag og system
  • ServiceNow Certified System Administrator (CSA) og/eller ServiceNow sertifisering innen SPM (CIS SPM)
  • Erfaring som funksjonell arkitekt i ServiceNow
  • Erfaring med produktutvikling og/eller tjenestedesign
  • Erfaring med å engasjere forretningssiden i bruk av system

Personlige egenskaper

Du er positiv, løsningsorientert og strukturert – og trives både i samarbeid og med selvstendig arbeid. Du holder deg faglig oppdatert og deler kunnskap med andre. Siden satsingen vår er i støpeskjeen og Statens vegvesen er i endring generelt, så det er en fordel at du er fleksibel, liker tempo og ønsker å bidra til å bygge opp vårt ServiceNow-miljø i Statens vegvesen.

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt imot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Tester og bakgrunnssjekk

Vi bruker arbeidspsykologiske tester for å vurdere kandidaters egenskaper, ferdigheter og egnethet for stillingen. Disse testene bidrar til å sikre en rettferdig og objektiv vurdering av alle kandidater, og de hjelper oss med å finne den mest kvalifiserte personen for stillingen. Vi bruker også bakgrunnssjekk på utvalgte stillinger for å verifisere og søke etter informasjon som kan ha betydning for rekrutteringsprosessen.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Kontakt leder Ingvill Grønli på tlf. 48131270

Sted: Doktor Hansteins gate 9, Drammen

Stillingsinfo

Frist18. august 2025

Kontaktperson

Ingvill Grønli

Leder


Stillingstyper

Fast ansettelse,Offentlig

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.