Fristen for annonsen har gått ut

Senior Prosjektplanlegger /Prosjektstyrer
Ønsker du å jobbe med noen av Norges mest komplekse prestisjeprosjekter?
Har du god økonomisk forståelse og erfaring med planlegging og fremdriftsoppfølging i prosjekter? Og er du strukturert og nøyaktig? Da vil vi gjerne høre fra deg!
Bli en del av vår seksjon for Areal & Samferdsel i Bergen
Vår avdeling for Areal & Samferdsel består av ca. 75 ansatte organisert i 5 seksjoner fordelt på 8 kontorer nasjonalt. Seksjonen i Bergen har i underkant av 20 medarbeidere innen fagfeltene prosjektledelse, vegplanlegging/BIM, landskapsarkitektur, arealplanlegging, transportplanlegging og GIS-analyse.
Vi er blant de fremste i Norge innen blant annet store samferdselsprosjekter, og våre dyktige medarbeidere leverer morgendagens løsninger innenfor prosjektledelse, arealplan, GIS-analyse, vegfag, BIM for infrastruktur, trafikkteknikk og landskapsarkitektur – med hovedfokus på ledelse og gjennomføring av store kompliserte tverrfaglige samferdsels- og byutviklingsprosjekter. Hos COWI vektlegger vi god kvalitet i hvert ledd, godt samarbeid, fleksibilitet og evne til å dele kunnskap med hverandre.
Få utviklet din ekspertise gjennom varierte og ambisiøse oppdrag
Som Prosjektstyrer bistår du prosjektledere og disiplinledere med styring og oppfølging av prosjekter. Din primære arbeidsoppgave vil være å ivareta prosjektplanlegging og fremdriftsstyring i større prosjekter, men avhengig av kompetanse og erfaring vil også følgende oppgaver være aktuelle:
- Månedlig rapportering og kontinuerlig oppfølging av økonomi og fremdrift i prosjektene
- Etablering og oppfølging av prosjektenes prognoser, budsjettering og kostnader
- Kontraktsoppfølging, herunder etablering og oppfølging av system for kontraktendringer (endringsordrer)
- Bidragsyter til prosjektenes styringsdokument for forhold knyttet til prosjektstyring, herunder økonomiske prognoser, fremdriftsplan samt styrings- og kostnadsrammer
- Ansvarlig for utarbeidelse og oppfølging av prosjektenes usikkerhetsstyring-/register, herunder risikovurdering, kostnader og oppfølging av tiltak
Din kompetanse. Vårt team. Sammen utformer vi fremtiden.
For å lykkes i denne stillingen mener vi du bør være nøyaktig og strukturert, med øye for detaljer. Du har god forretningsforståelse, gode kommunikasjonsferdigheter og er metodisk og systematisk i din tilnærming. Du bør dessuten ha følgende kvalifikasjoner og ferdigheter:
- Ønskelig med master eller bachelor innen relevant fag – men også kandidater med lang og relevant erfaring uten høyere utdanning oppfordres til å søke
- Minimum 5 års relevant erfaring
- Dokumentert erfaring med planlegging og fremdriftsoppfølging i prosjekter, og solid erfaring med å bruke planleggings- og fremdriftsstyringsverktøyet Primavera
- Erfaring innen f.eks. kostnadsstyring eller risikostyring i prosjekt er en fordel
- Erfaring med utarbeidelse av analyser og rapporter
- Svært gode skriftlige og muntlige fremstillingsevner på norsk
- God erfaring med bruk av dataverktøy, bl.a. Excel og Primavera (opplæring vil bli gitt i bedriftsspesifikke prosjektstyringsverktøy)
- Erfaring fra byggherreorganisasjon, rådgiver, entreprenør eller revisjonsselskap vektlegges
- God forståelse av relevant arbeidsmetodikk og prosesser innen bygg og anleggsbransjen
Så mye mer enn bare en arbeidsplass
I COWI jobber vi sammen med kundene våre for å skape en bærekraftig verden som er god å leve i. Det gjør vi ved å bruke både kunnskap og nysgjerrighet, og noen ganger også mot, for å skape løsningene verden trenger i dag for å få en bedre morgendag. Derfor sier vi nei til prosjekter knyttet til fossil energi og har et mål om at 100% av omsetningen vår skal komme fra prosjekter som er med å flytte verden i en bærekraftig retning.
Vi setter pris på mangfold og utviklingsmuligheter og ønsker et miljø der alle føler tilhørighet og har det gøy sammen. Det får frem det beste i deg, både på jobb og hjemme.
Vi holder hovedsakelig til i Skandinavia, Storbritannia, Nord-Amerika og India, og per i dag er vi 7,300 kolleger med kompetanse innen teknologi, arkitektur, energi og miljø.
I tillegg tilbyr vi
- Muligheten til å bygge opp din kompetanse med spennende prosjekter
- Gode muligheter til egenutvikling gjennom personlig utviklingsplan, COWI Academy og mentorordningen COWI Connect
- Nasjonalt og internasjonalt samarbeid på tvers av organisasjon og fagfelt. Vi har ca. 70 ulike faglige nettverk i COWI
- Et aktivt bedriftslag, lønningstreff og bedriftshytter
- Et eget felleskap kalt «Ung i COWI» for deg under 34 år, hvor det blir arrangert sosiale turer og arrangementer
- Fleksibel arbeidstid med hjemmekontorordning, fem ukers ferie og fri mellom jul og nyttår
- Sist, men ikke minst, et godt arbeidsmiljø Det er viktig for oss å være rause og stille opp for hverandre, noe som også gjenspeiles i trivsel- og medarbeiderundersøkelser
Har du flere spørsmål?
Hvis du har flere spørsmål om rollen eller hvordan det er å jobbe i COWI, ta kontakt med Avdelingsleder Areal & Samferdsel Espen Viddal på tlf.: +47 901 77 104. Vi intervjuer kandidater fortløpende.
Du kan også bli bedre kjent med oss på nettsiden vår, www.cowi.no, hvor du kan lese mer om prosjektene våre, strategien vår, hva vi ønsker å oppnå som selskap og hvordan hverdagen er i COWI.
Like muligheter for alle
Vi tror på like muligheter for alle ansatte og arbeidssøkere. Ingen skal oppleve å bli diskriminert på bakgrunn av kjønn, kjønnsidentitet eller uttrykk, etnisitet, seksuell legning, religion eller annen tro, livssituasjon, funksjonsnedsettelse eller alder.
Stillingsinfo
Kontaktperson
Stillingstyper

Våre ansatte er vår største ressurs: Det er våre ansatte som gjør prosjektene vellykkede. Hos COWI får du en unik mulighet til å lære av de beste og utvikle potensialet ditt, og du får delta i å forme fremtidens samfunn. Sammen med lederen din utarbeider du en plan for din egen utvikling, og du får muligheten til å bygge på din kompetanse i både lokale og globale prosjekter fra dag til dag.
For mer informasjon, besøk oss her