Hopp til hovedinnhold
Tekjobb

Fristen for annonsen har gått ut

Saksbehandler

Bli en del av vårt dedikerte team i Trafikant- og kjøretøydivisjonen!

Statens vegvesenLillehammer16. oktober 2023
Søk her

Kontaktperson

Linda Hichour

Leder

+47 411 08 608

Som saksbehandler er du Trafikant- og kjøretøydivisjonens førstelinje, og får ansvaret for operativ saksbehandling, kundebetjening og førstelinjebehandling av saker som gjelder trafikanter og kjøretøy. Vi søker derfor etter personer som trives med kundekontakt og har gode formidlingsevner.

Stadig flere oppgaver kan løses med digitale verktøy, som gjør at det stilles høyere krav til oss. Vi er under stadig utvikling, så du må være klar for omstilling og endring – og vi setter pris på at om du er en delaktig pådriver for dette.

Det er viktig for oss at man skal bli trygg på arbeidsoppgavene sine og her vil du bli en del av et miljø der vi hjelper og støtter hverandre.

Stillingene har arbeidssted henholdsvis på Lillehammer og Elverum trafikkstasjon. Stillingene vil kreve en del reising og arbeid på andre trafikkstasjoner ved behov, særlig fra Lillehammer til Otta og fra Elverum til Kongsvinger.

Arbeidsoppgaver

For å lykkes i arbeidet som saksbehandler er det viktig at du trives med kundemottak fysisk og på telefon. Dette innebærer blant annet utstedelse av førerkort, registrering av kjøretøy, saksbehandling, prøveleder teori og veiledning via telefon.

Du må trives med å håndheve lov og forskrifter, da dette er en viktig del av arbeidet. Du må være komfortabel med å kombinere myndighetsrollen med service og god kundebehandling.

Selv om håndheving av lov og forskrifter ikke alltid er etter kundens ønske – ønsker vi å etterlate et godt inntrykk.

Vår arbeidshverdag er hektisk og detaljrik, så det gjelder å holde hodet kaldt. Vi skal gi deg god opplæring, og på sikt forventes det at du står på og arbeider selvstendig og effektivt med dine oppgaver, og at du samtidig bidrar til samarbeid og felles fremgang for teamet.

Kompetansekrav

  • 3-årig relevant utdanning fra høgskole eller universitet. Omfattende og relevant erfaring innen de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
  • Erfaring fra servicevirksomhet eller offentlig tjenesteyting og interesse for juss.
  • Kommunikasjonsferdigheter «ansikt til ansikt» vil vektlegges.
  • Det kreves både vilje og kompetanse til å sette seg inn i nye systemer og verktøy som er en del av hverdagen vår.
  • Førerkort klasse B.

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no).

Personlige egenskaper, som vil tillegges vekt:

I samspill med kvalifikasjoner leter vi også etter riktige egenskaper, holdninger og motivasjon. Til denne stillingen er vi på utkikk etter en kollega som har disse egenskapene:

  • Du er fleksibel, og har gode evner til å tilpasse seg ulike situasjoner og mennesker.
  • Du er serviceinnstilt og komfortabel med å skulle kombinere tjenesteyting og myndighetsrollen.
  • Du har godt humør og gode samarbeidsegenskaper med evne til å styrke dine kollegaer.
  • Du setter pris på orden og system, trives med å ta initiativ, og motiveres av resultater.
  • Du er selvstendig og tar egne beslutninger, og spør om hjelp hvis du er usikker.

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Kontakt leder Linda Hichour tlf. 411 08 608

Stillingsinfo

Frist16. oktober 2023
ArbeidsspråkNorsk

Kontaktperson

Linda Hichour

Leder


Stillingstyper

Fast ansettelse

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.