Tekjobb

Fristen for annonsen har gått ut

Rådgiver BIM

Vil du bli BIM-rådgiver på spennende utbyggingsprosjekt?

Statens vegvesenFlere lokasjoner8. august 2024
Søk her

Kontaktperson

Eva Westgaard Pettersen

Kontorsjef

eva.pettersen@vegvesen.no

Nøkkelord

SamhandlingModellbasertVegplanleggingNovapointBIM-ansvarlig

Våre prosjekt behøver en BIM-rådgiver som kan gi føringer om våre modellbaserte leveranser. Din rolle blir å samordne fagmodeller og sikre tilfredsstillende fagleveranser.

Du må ha stor interesse for ny teknologi og evne til å sette deg raskt inn i bruk av ny programvare. Er du glad i programmering, og ønsker å lage script som de andre i prosjektgruppen kan ha nytte av, er dette en egenskap vi setter pris på. Du bør også ha erfaring med skybaserte CDE-er som Trimble Connect eller BIM360.

Stillingen som BIM-rådgiver er en del av Fagressursavdelingen, divisjon Utbygging, som leverer fagkompetanse til store samferdselsprosjekt over hele landet. Arbeidssted er fortrinnsvis Stavanger, Bergen, Skien, Drammen og Lillehammer, men andre arbeidssteder kan være aktuelle for den rette kandidaten. Arbeidssted vil inngå i helhetsvurderingen. I søknaden må det fremgå hvilket arbeidssted som er ønsket.

Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være:

  • tverrfaglig koordinering og etablering av BIM/3D-modell
  • sammenstille, administrere og vedlikeholde samordningsmodell
  • rådgivning og kvalitetssikring
  • presentasjonsmodell til bruk i folkemøte el.l.
  • delta i tverrfaglig prosjektgruppe
  • bidra til å følge opp eksterne rådgivere

Kompetansekrav

Minimum 3 års relevant utdanning fra universitet eller høyskole, fortrinnsvis innen veg-/transportplanlegging, bygg og anlegg eller tilsvarende. Det vil være en fordel om du har utdanning som BIM-tekniker. Det kreves førerkort klasse B.

Vi ser etter en lagspiller som tar initiativ til løsninger gjennom godt samarbeid og god kommunikasjon. Du må kunne jobbe strukturert og selvstendig med ulike digitale verktøy.

Vi ønsker at du trives med å ha flere oppgaver samtidig, og er opptatt av gjennomføring og kvalitet, selv med høyt tempo og tidsfrister. Det er viktig at du bidrar til et godt arbeidsmiljø og har evne til å bygge relasjoner til kollegaer over hele landet.

Ønsket erfaring med:

  • Solibri Model Checker
  • SimpleBIM
  • Quadri/Novapoint
  • Navisworks
  • Civil3D/Infraworks
  • ArcGIS

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Eva Westgaard Pettersen, Kontorsjef

Telefon: +47 920 40 442 | E-post: eva.pettersen@vegvesen.no

Stillingsinfo

Frist8. august 2024
ArbeidsspråkNorsk

Kontaktperson

Eva Westgaard Pettersen

Kontorsjef


Stillingstyper

Fast ansettelse,Offentlig

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.