Rådgiver avtaleforvaltning

Vil du jobbe med kjøp av tjenester innen planlegging og prosjektering?

Statens vegvesenBodø30. juni 2025
Søk her

Kontaktperson

Marianne Eilertsen

Avdelingsdirektør

marianne.eilertsen@vegvesen.no

Nøkkelord

RådgiverAvtaleforvaltningOffentlige anskaffelserInnkjøpJuridiske fag

Er du den vi ser etter?

Vi i Statens vegvesen, divisjon Drift og vedlikehold, søker en engasjert og strukturert rådgiver-avtaleforvaltning til vår avdeling Fagressurs. Du vil få en sentral rolle i administrasjonen av våre rammeavtaler for rådgivningstjenester innen planlegging og prosjektering.

Fagressurs er en nasjonal, oppdragsbasert avdeling med om lag 280 medarbeidere fordelt over hele landet. Vi jobber med et bredt spekter av oppgaver og fagområder som spenner over hele vegens livsløp – fra planlegging og prosjektering til teknisk rådgiving innenfor drift og vedlikehold. Avdelingen har egenproduksjon i tillegg til at det kjøpes tjenester på rammeavtaler for mellom 150 – 250 millioner NOK.

Stillingen er plassert i avdelingsdirektørens stab, og kontorsted vil fortrinnsvis være Bodø, Bergen eller Lillehammer – oppgi ønsket lokasjon i søknaden. Det må påregnes litt reisevirksomhet, men vi benytter i stor grad digitale samarbeidsverktøy.

Les mer om å jobbe i Statens vegvesen og Drift og vedlikehold her.

Dine arbeidsoppgaver

Vi søker etter en rådgiver som vil være med å styrke vår kapasitet innen administrasjon av rammeavtaler for rådgivningstjenester knyttet til . Dette innebærer blant annet:

  • Gjennomføring av avrop på rammeavtaler
  • Drift og administrasjon av eksisterende rammeavtaler
  • Evaluering av oppdag
  • Utarbeidelse av nye rammeavtaler
  • Bidra til god koordinering og oppfølging av avdelingens oppdragsportefølje

Stillingen krever høy grad av selvstendighet, men også evne til å samarbeide tett i team. Du vil samarbeide med både interne fagmiljøer og eksterne leverandører. God forståelse for divisjonens arbeidsoppgaver og avdelingens fagområder er viktig i alle anskaffelsesprosesser.

Kompetansekrav

Du må ha:

  • Minimum tre års relevant utdanning fra universitet eller høgskole innen juridiske eller økonomiske fag
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk

Det er en fordel om du:

  • har erfaring med offentlige anskaffelsesprosesser og innkjøp
  • har god kunnskap om lov og forskrift om offentlig anskaffelser
  • er selvstendig og tar initiativ
  • er løsningsorientert og bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • er systematisk
  • har kjennskap til fagområder knyttet til planlegging og prosjektering

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Tester og bakgrunnssjekk

Vi bruker arbeidspsykologiske tester for å vurdere kandidaters egenskaper, ferdigheter og egnethet for stillingen. Disse testene bidrar til å sikre en rettferdig og objektiv vurdering av alle kandidater, og de hjelper oss med å finne den mest kvalifiserte personen for stillingen. Vi bruker også bakgrunnssjekk på utvalgte stillinger for å verifisere og søke etter informasjon som kan ha betydning for rekrutteringsprosessen.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Ta kontakt med avdelingsdirektør Marianne Eilertsen på telefon 482 20 797 eller e-post: marianne.eilertsen@vegvesen.no

Stillingsinfo

Frist30. juni 2025

Kontaktperson

Marianne Eilertsen

Avdelingsdirektør


Stillingstyper

Fast ansettelse,Offentlig

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.