Fristen for annonsen har gått ut

Medarbeider - administrativ støtte
Vil du jobbe med administrativ støtte innen kontroll og godkjenning av bruer?
Kontroll og godkjenning av bruer og andre bærende konstruksjoner er en myndighetsoppgave tillagt Vegdirektoratet i Statens vegvesen. Vegdirektoratets kontroll- og godkjenningsordning er hjemlet i Veglova §13. Det formelle grunnlag for godkjenningen er gitt i vegnormal N400 Bruprosjektering, kapittel 2.
Hensikten med kontroll og godkjenning er å sikre at sikkerhet og teknisk standard er ivaretatt for bruer og andre bærende konstruksjoner på riks- og fylkesveg gjennom uavhengig prosjekteringskontroll.
Arbeidsoppgaver/ansvar
Arbeidsoppgavene til denne stillingen vil være å gi administrativ støtte i forvaltningen av denne myndighetsoppgaven.
Dette innebærer bl.a.:
- Tilrettelegge for at prosessen går som den skal, som f.eks.; motta og registrere bestillinger, forberede saker for mottakskontroll, opprette saksrom i saksbehandlingsverktøyet eRoom, videreformidle til aktuelle parter mm.
- Fungere som kontaktpunkt, og videreformidle kontakt til aktuelle saksbehandlere og andre parter.
- Administrere konsulentavtaler med hensyn til bestilling, avrop, faktura og generell avtaleoppfølging.
- Forvalte saksbehandlingsverktøy (eRoom). Oppgaven innebærer blant annet å opprette og vedlikeholde saker, brukerstøtte mot interne og eksterne brukere, samt generell systemforvaltning.
- Klargjøre og systematisere saker til arkivering.
- Forvaltning av webplattformer (vegvesen.no og intranett)
Arbeidssted for stillingen er på Helsfyr i Oslo.
Kvalifikasjonskrav
Du har minimum høyskoleutdanning 3-årig/bachelorgrad innen relevante fagområder. Omfattende og relevant erfaring innen fagområdet kan kompensere for manglende formell utdanning. Videre har du erfaring i programvaren eRoom, Standards Digital SD Authoring og SD Store. I tillegg har du jobbet med saksbehandling og arkivering. Arbeidsoppgavene/stillinga krever at du har god muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, krever vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Det er en fordel med:
- Kjennskap til arbeidsrutiner for kontroll og godkjenning av bruer jf. N400 kap. 2
- Kjennskap i å lese og forstå konstruksjonstegninger og teknisk dokumentasjon
- Kjennskap til dokumentverktøyet M-files og samhandlingsverktøyet Hubshare. Verktøyene vil erstatte dagens saksbehandlingsverktøy eRoom.
Personlige egenskaper
Vi søker en person som kan jobbe selvstendig og systematisk, og som raskt tilegner seg ny kunnskap.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt imot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Hos oss får du
- spennende arbeidsoppgaver i en etat i stadig utvikling
- introduksjonsprogram og fadderordning
- fleksitid og gode velferdsordninger med mulighet for trening i arbeidstiden
- godt arbeidsmiljø i lokaler sentralt i Oslo
- medlemskap i en av de beste pensjonsordningene i Norge
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Tester og bakgrunnssjekk
Vi bruker arbeidspsykologiske tester for å vurdere kandidaters egenskaper, ferdigheter og egnethet for stillingen. Disse testene bidrar til å sikre en rettferdig og objektiv vurdering av alle kandidater, og de hjelper oss med å finne den mest kvalifiserte personen for stillingen. Vi bruker også bakgrunnssjekk på utvalgte stillinger for å verifisere og søke etter informasjon som kan ha betydning for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandling
Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Kontaktperson
Vil du vite mer om stillingen kan du kontakte seksjonssjef Sigmund Reinsborg Log på tlf. 936 47 854.
Stillingsinfo
Kontaktperson
Stillingstyper

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.
Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.
Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.