Hopp til hovedinnhold
Tekjobb

Fristen for annonsen har gått ut

Kommunikasjonsrådgiver Intranett

Statens vegvesenDrammen og Oslo4. juni 2023
Søk her

Er du den vi ser etter?

Intranettet er pulsen for våre 4900 ansatte. Vi søker deg som vil jobbe med internkommunikasjon og bidra til den videre utviklingen av nettstedet i en stor og mangfoldig organisasjon.

Du vil jobbe i Digitale kanaler, som er en seksjon i den sentrale kommunikasjonsenheten under vegdirektøren. Seksjonen har ansvar for innhold både på vegvesen.no og intranettet Vegveven. Vi er et slagkraftig kommunikasjonsmiljø i en virksomhet med et stort fotavtrykk i samfunnet. Det vi gjør betyr mye i folks hverdagsliv.

Se mer om samfunnsoppdraget vårt her.

Arbeidsoppgaver

I denne stillingen vil du få mange spennende utfordringer. Hovedvekten av oppgavene er å sørge for en god brukeropplevelse, gi råd om innhold, brukerstøtte og opplæring. Du vil, som redaktør av intranettet Vegveven, arbeide med innhold på tvers av hele organisasjonen. Som innholdsforvalter skal du drifte, utvikle og forbedre intranettet slik at ansatte finner den informasjonen de trenger. Vi skal i 2024 utvikle en ny intern kommunikasjonsstrategi. Her vil du ha en viktig rolle.

Behovene for innholdsutvikling er også store på www.vegvesen.no, som er et av Norges største offentlige nettsteder. Du vil også bistå med arbeidet her og se synergier på tvers av plattformene.

Kompetansekrav

Kvalifikasjoner

Du må ha: 

  • høyere relevant utdanning fra universitet eller høyskole, minimum bachelor. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse.
  • god kommunikasjonsfaglig kompetanse• gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig

Det er ønskelig med: 

  • minst tre års erfaring med arbeid innenfor internkommunikasjon og intranett
  • kunnskap om brukersentrert utvikling, brukskvalitet og universell utforming
  • digital og teknisk forståelse, samt kjennskap til CMS og utviklingsarbeid
  • ulike innsikt og analyseverktøy 
  • brukertesting
  • erfaring fra å jobbe på tvers i en stor organisasjon

Personlige egenskaper

Vi leter etter deg som har et høyt engasjement for internkommunikasjon. Vi ønsker at du har stor arbeidskapasitet, er strukturert og har gode samarbeidsevner.

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med våre nye utfordringer. Hos oss vil du ha store muligheter til å kunne forme din egen arbeidshverdag og jobbe med alle de nyeste teknologiene innenfor området.

Hos oss får du:

  • En kontinuerlig videreutvikling av kompetansen som en naturlig del av hverdagen
  • Godt arbeidsmiljø i nye kontorbygg som er universelt utformet. 
  • Fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • Mulighet for en time trening i arbeidstiden hver uke, eller treningsstøtte til andre aktiviteter
  • God pensjonsordning og muligheter for boliglån i Statens pensjonskasse
  • Lønn avtales etter nærmere avtale i henhold til etatens lønnspolitikk.

Kontorsted for stillingen er Drammen, der hovedkontoret for IT-divisjonen er plassert. Men du skal også ha faste dager sammen med Kommunikasjonsavdelingen på hovedkontoret i Oslo og det vil være mulighet for å jobbe hjemmefra.

Fyll inn søknadsskjemaet nøyaktig!

På grunn av kravene til utvidet søkerlistene må feltene for utdanning og erfaring fylles ut. Det er ikke tilstrekkelig å kun legge ved CV. Legg også ved relevante vitnemål og attester.

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av papirene dine og godkjenning fraNOKUT (www.nokut.no)

Positiv særbehandling

Statens vegvesen er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Synes du dette høres spennende ut? Kontakt gjerne seniorrådgiver Torill Eidsheim i Jefferson Wells, mobil: 993 23 710.

Søk stillingen på www.vegvesen.no/jobb innen 03.06.2023.

Stillingsinfo

Frist4. juni 2023
ArbeidsspråkNorsk

Stillingstyper

Fast ansettelse

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.