Fristen for annonsen har gått ut

Kjøretøykontrollør Ånestad

Ønsker du å bidra med økt trafikksikkerhet på veien?

Statens vegvesenLøten30. oktober 2024
Søk her

Kontaktpersoner

Ulf-Jørgen Wold

Kontorsjef

+47 952 53 151

Tore Bekkevold

Seksjonssjef

Nøkkelord

KjøretøykontrollørMyndighetsrolleKundebehandlingLover og forskrifterTrafikksikkerhet

Ved Ånestad kontrollstasjon er det ledig stilling som kjøretøykontrollør i hall. Som kontrollør hos oss vil du få jobbe med viktige samfunnsoppgaver. Dette er en jobb for deg som er bilinteressert og som liker kombinasjonen av teknisk kontroll, saksbehandling og myndighetsrollen.

Hos oss vil du få forvalte lover og forskrifter i direkte dialog med kunden. Du må derfor se det som en positiv utfordring å jobbe innenfor et felt der myndighetsrollen skal kombineres med tjenesteyting og god kundebehandling. Evnen til å sette seg inn i og forvalte regelverket er vesentlig. Forståelse av egen person og adferd i myndighetsrollen er sentral.

Ånestad kontrollstasjon tilhører Kjøretøy Øst 2C, i divisjon Trafikant og kjøretøy. Kjøretøy Øst 2C består av 5 trafikkstasjon, og det vil i perioder være behov for reise mellom lokasjonene. Hovedarbeidsstedet vil for tiden være Ånestad kontrollstasjon.

Ånestad kontrollstasjon er en hovedstasjon for godkjenning og regodkjenning av ADR-kjøretøy.

Les mer om Trafikant og kjøretøy- divisjonen her: Gjør en viktig jobb for trafikksikkerheten

Arbeidsoppgaver

Hos oss vil du får arbeidsoppgaver innen:

  • teknisk kontroll av kjøretøy i hall
    • lette- og tunge kjøretøy
    • ADR
  • saksbehandling innen kjøretøyområdet
  • verifisering av dokumentasjon for godkjenning
  • informasjon om kjøretøy og regelverk på telefon og epost
  • trafikkontroll av lette kjøretøy

Kompetansekrav

Du må ha:

  • fagbrev som mekaniker (tunge/lette kjøretøy, karosserioppretter)
  • min. 3 års relevant arbeidserfaring
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk
  • førerkort kl. B og oppfyller kravene for å oppnå de øvrige førerkortklassene
  • god erfaring i bruk av digitale verktøy

Du er en fordel hvis du i tillegg har:

  • teknisk fagskole/ ingeniørutdanning innenfor relevante fagområder
  • evne til å sette deg inn i teknisk fagstoff og regelverk
  • god og allsidig praksis fra en eller flere oppgaver tillagt stillingen

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https: hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).

I tillegg til faglige kvalifikasjoner, leter vi etter riktige egenskaper, holdninger og motivasjon. Til denne stillingen er vi på utkikk etter en kollega som har disse egenskapene:

  • kommuniserer godt med ulike typer mennesker
  • liker kundebehandling
  • samarbeider godt og bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • evner å forstå egen person i myndighetsrollen og inneha en rolig og trygg fremtoning
  • jobber ryddig og strukturert, og tar et etisk ansvar for å gjøre jobben på en god måte

Personlig egnethet tillegges stor vekt.

Etter ansettelse må du gjennomføre etatens modulbaserte opplæring. Dette er en samlingsbasert opplæring (samlinger med inntil en ukes varighet) og e-læring med praksisveiledning på egen arbeidsplass.

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Nærmere opplysninger om stillingen får du ved å kontakte kontorsjef Ulf-Jørgen Wold på tlf. +47 952 53 151 eller
seksjonssjef Tore Bekkevold på tlf. +47 482 58 983.

Har du spørsmål i forbindelse med utfylling av elektronisk CV, kan du kontakte kundeservice hos Jobbnorge på e-post: kundeservice@jobbnorge.no eller ringe på tlf. 75 54 22 20.

Stillingsinfo

Frist30. oktober 2024

Kontaktpersoner

Ulf-Jørgen Wold

Kontorsjef

Tore Bekkevold

Seksjonssjef


Stillingstyper

Fast ansettelse,Offentlig

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.