
Forvaltningsstøtte
Er du vår nye spesialist innen forvaltningsstøtte?
Nøkkelord
Om stillingen
I Statens vegvesen har vi ansvar for å drifte riksvegnettet, inkludert tunneler og elektro. Stillingen tilhører seksjon Drift øst 1 og har 22 medarbeidere fordelt på Lillehammer, Hamar og enkelte andre lokasjoner.
Våre byggeledere og kontrollingeniører har ansvar for å følge opp entreprenøren og kontrakten. Som forvaltningsstøtte vil du bidra med støtte til å håndtere et bredt utvalg av forvaltningsoppgaver knyttet til vegeierrollen. Dette kan være saker der man må innhente videre støtte og rådgivning fra ressurser utenfor egen seksjon. Rollen er nyopprettet, og du vil i stor grad kunne være med å forme rollen ut i fra kompetanse og personlig egnethet. Rollen vil også tilpasses behovet i seksjonen, noe som vil kunne variere.
Ditt kontorsted vil være enten Lillehammer eller Hamar.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder for stillingen.
- Prosessledelse og/eller -støtte i aktuelle saker og problemstillinger knyttet til vegeierrollen
- Bistå seksjonen i å følge prosesser i kvalitetssystemet.
- Være pådriver og bindeledd mot andre enheter internt og eksternt
- Bistå med å skaffe riktige ressurser utenfor egen seksjonen til å løse forvaltningsoppgaver
- Fordeling og koordinering av innkommende saker
- Saksbehandling
- Administrative oppgaver
- Uttalelser til gravesøknader
- Bistå eller lede prosessen med avklaring av eierskap og driftsansvar for vegstrekninger eller objekter på vegnettet
- Bistå i ulike prosesser knyttet til vegeierrollen:
- Overlevering
- Overtakelser
- Garantisaker
- Beredskapsplaner
- Risikovurderinger
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Hos oss får du mange muligheter gjennom å bli en del av en landsdekkende, solid og viktig virksomhet. Samtidig er det også opp til deg å bidra til bevegelse og kontinuerlig utvikling – både for deg selv og for oss.
Vi jobber for alle – for deg og meg – og har en reell påvirkning på folks hverdag. Du får ansvarsfulle oppgaver og mulighet til faglig og personlig utvikling. Vi tar godt imot deg i et godt arbeidsmiljø over hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- Fleksitid og avspasering – vi vet at balansen mellom arbeid og fritid er viktig, og vi tilbyr fleksible arbeidstider.
- God pensjonsordning og lån – trygg fremtid med gode pensjonsordninger og gunstige lån.
- Trening i arbeidstida – muligheter for trening i arbeidstiden eller støtte til treningsaktiviteter.
- Faglig påfyll – mange muligheter for kurs og videreutdanning.
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Kvalifikasjonskrav
Du må ha:
- Minimum 3-års utdanning fra universitet eller høyskole innen relevante fag. Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Er god til å formulere deg skriftlig og muntlig på norsk
Det er en fordel hvis du har:
- Erfaring fra statlig eller offentlig etat.
- 5 års relevant erfaring innen de aktuelle fagområdene
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Personlige egenskaper:
- Positiv og serviceinnstilt
- Nysgjerrig og lærevillig
- Innstilt på å være med å forme egen rolle
- Aktiv bidragsyter
- Samarbeidsorientert
- Strukturert og ryddig.
Som ansatt i Statens vegvesen er det dessuten viktig at du er sikkerhetsmessig skikket og har god dømmekraft, pålitelighet og lojalitet.
Om søknadsprosessen
Krav til søknaden
Vi har gjort det enklere for deg! I stedet for et tradisjonelt søknadsbrev, ber vi deg svare på noen relevante spørsmål. Husk å fyll ut feltene for "Utdannelse" og "Arbeidserfaring", og last opp dine vitnemål og eventuelle attester. Dette hjelper oss med å få et godt bilde av din bakgrunn og kvalifikasjoner.
Tester og bakgrunnssjekk
For å sikre at vi finner den beste kandidaten, kan vi bruke arbeidspsykologiske tester som en del av vår rekrutteringsprosess. Disse testene gir oss innsikt i dine egenskaper og ferdigheter, og hjelper oss med å gjøre en rettferdig og objektiv vurdering, slik at vi finner den best kvalifiserte kandidaten. Vi gjennomfører også bakgrunnssjekk for å verifisere informasjon som er viktig for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandling
Vi i Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil du få mulighet for positiv særbehandling.
Søkerlista er offentlig
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt.
Stillingsinfo
Kontaktperson
Stillingstyper

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.
Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.
Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.