
Deltidsstilling - saksbehandler /kundeveileder
Vi ser etter deg som trives i et travelt arbeidsmiljø og er opptatt av god kundebehandling
Vi har ledig 50 % stilling ved Trondheim trafikkstasjon. Du må regne med noe reising til andre trafikkstasjoner.
Som kundeveileder betjener du trafikant- og kjøretøydivisjonens førstelinje. Du vil behandle kunder i skranken, veilede og saksbehandle. Vi søker derfor etter deg som trives med kundekontakt og har gode formidlingsevner.
Stadig flere oppgaver kan løses med digitale verktøy, som gjør at det stilles høyere krav til oss. Vi er under stadig utvikling, så du må være klar for omstilling og endring – og vi setter pris på om du er en pådriver for dette.
Det er viktig at våre ansatte blir trygge på arbeidsoppgavene sine, og du blir en del av et miljø der vi hjelper og støtter hverandre.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandle etter Vegtrafikkloven med tilhørende forskrifter.
- Registrere kjøretøy (bestille skilt, kreve inn avgifter, utstede vognkort).
- Utstede førerkort og andre kompetansebevis.
- Kundebehandling/veiledning i skranke, på e-post og telefon.
Andre oppgaver kan bli aktuelle.
Du må trives med å håndheve lover og forskrifter, da dette er en viktig del av arbeidet. Du må være komfortabel med å forvalte regelverket, samtidig som du gir god kundebehandling. Håndheving av lover og forskrifter kan avvike fra kundens ønsker, men vårt mål er alltid å sikre en positiv opplevelse. Du vil få god opplæring, før du må arbeide selvstendig og effektivt med dine oppgaver.
Kompetansekrav
- 3-årig relevant utdanning fra høgskole eller universitet. Omfattende og relevant erfaring innen relevante fagområder kan kompensere for manglende formell utdanning.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
- Førerkort klasse B.
Vi legger også vekt på
- Vilje og kompetanse til å sette deg inn i nye systemer og verktøy.
- Erfaring fra arbeid innen relevante fagområder.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR.
Personlige egenskaper
I tillegg til faglige kvalifikasjoner leter vi også etter riktige egenskaper, holdninger og motivasjon. Til denne stillingen er vi på utkikk etter en kollega som blant annet har disse egenskapene:
- Du er strukturert, nøyaktig og pliktoppfyllende.
- Du er serviceinnstilt og komfortabel med å skulle kombinere kundeservice med myndighetsrollen.
- Du har godt humør og gode samarbeidsegenskaper, og bidrar til et trivelig arbeidsmiljø.
- Du trives med å ta initiativ, og motiveres av resultater.
- Du er selvstendig og tar egne beslutninger, og spør om hjelp hvis du er usikker.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt imot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- introduksjonsprogram og fadderordning
- fleksibel arbeidstid og muligheter for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- interne studier og gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Tester og bakgrunnssjekk
Vi bruker arbeidspsykologiske tester for å vurdere kandidaters egenskaper, ferdigheter og egnethet for stillingen. Disse testene bidrar til å sikre en rettferdig og objektiv vurdering av alle kandidater, og de hjelper oss med å finne den mest kvalifiserte personen for stillingen. Vi bruker også bakgrunnssjekk på utvalgte stillinger for å verifisere og søke etter informasjon som kan ha betydning for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandling
Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Har du spørsmål om stillingen?
Kontakt leder Bente Sørlie på tlf. 907 94 233 eller på e-post bente.sorlie@vegvesen.no

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.
Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.
Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.