Fristen for annonsen har gått ut

Byggesaksbehandlere
Bergen skal være en attraktiv og levende by for alle. Som ansatt i Plan- og bygningsetaten er du en del av byens beste og største fagmiljø for byutvikling.
Vi jobber med utvikling av den aktive byen gjennom behandling av plan- og byggesaker, vi fører tilsyn og utvikler innovative kartløsninger. Hos oss får du være med på spennende prosesser fra ideer og politiske beslutninger til realisering av fremtidens Bergen.
Byggesaksavdelingen består av til sammen 35 ansatte fordelt på 3 seksjoner. Våre oppgaver er knyttet til saksbehandling av innsendte byggesøknader i tråd med plan- og bygningsloven, forskrifter og aktuelle planer. I tillegg bidrar vi med intern og ekstern informasjon som gjelder plan- og bygningsloven.
Vi søker engasjerte medarbeidere med interesse for byutvikling. Stillingene vil by på mange interessante utfordringer innen byggesakssaksbehandling, veiledning og samarbeide med andre fagmiljøer.
Arbeidsoppgaver
- Behandling av alle typer byggesaker etter plan- og bygningsloven, veiledning og oppfølging av kunder
- Samarbeid og kompetanseutveksling med etatens øvrige fagavdelinger og andre etater i kommunen
Kvalifikasjoner
- Relevant utdannelse på bachelor- eller masternivå. Relevant yrkeserfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse
- Ønskelig med erfaring fra byggesaksbehandling og god kjennskap til plan- og bygningsloven, byggesaksforskriften og byggteknisk forskrift
- Gode norskkunnskaper både skriftlig og muntlig
- Ønskelig med kjennskap til kartsystemer
- Ønskelig med kjennskap til saksbehandlingssystem
Personlige egenskaper
- Motivert til å jobbe i et tverrfaglig arbeidsmiljø
- Nysgjerrig på bærekraftig arkitektur og byutvikling.
- God formidlings- og samarbeidsevne i møte med kunder, kolleger og samarbeidsparter
- Løsningsorientert og målrettet
- Strukturert
- Du er fleksibel og villig til å ta i et tak når det trengs
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Fleksibel arbeidshverdag i flotte aktivitetsbaserte lokaler
- Variert arbeidshverdag med god kombinasjon mellom arbeid på kontor/fjernarbeid
- Fleksibel arbeidstid
- Spennende oppgaver innenfor et interessant og utfordrende fagområde hvor vi forholder oss til
- byggebransjens små og store aktører
- Et hyggelig arbeidsmiljø preget av høyt tempo, høy kompetanse og stort engasjement
Bergen kommune søker motiverte medarbeidere som er kompetente, åpne, pålitelige og samfunnsengasjerte. Kvalitet i tjenestene skapes gjennom godt arbeidsmiljø og mangfold blant ansatte.
Stillingsinfo
Kontaktperson
Stillingstyper

Bergen kommune er den største arbeidsgiveren i Vestland med rundt 18.000 ansatte. Kommunen er en viktig samfunnsaktør og våre ansatte yter tjenester som har stor betydning for bergenserne i hverdagen. Våre verdier er kompetent, åpen, pålitelig og samfunnsengasjert – dette jobber vi etter i arbeidshverdagen.