Fristen for annonsen har gått ut
Byggeleder driftskontrakt
Skap bærekraftige veiløsninger som Byggeleder hos Statens vegvesen!
Kontaktperson
Om stillingen
Vil du bidra til god oppfølging av vår driftskontrakt i Midtre Hålogaland? Vi har ledig stilling som byggeleder i dette området. Kontorsted vil fortrinnsvis være Harstad eller Leknes.
Som byggeleder vil din hovedoppgave være planlegging og oppfølging av kontrakten for drift og vedlikehold.
Videre vil dine oppgaver være å
- følge opp og rapportere på økonomi, kvalitet, fremdrift og HMS
- sørge for god gjennomføring av kontrakten med entreprenør
- lede og koordinere andre faggrupper
- utarbeide konkurransegrunnlag, lyse ut kontrakter og bistå i kontrahering
Stillingen er organisert i seksjon Drift nord 3 som er en av 5 seksjoner i avdeling Drift og vedlikehold nord. Vårt geografiske område er i hovedsak Nordland. Vi er 23 ansatte fordelt på ulike kontorsteder i Bodø, Leknes, Mosjøen, Mo, Harstad, Sortland og Narvik.
Kompetansekrav
Du har relevant utdanning fra universitet eller høgskole innen bygg og anlegg, minimu 3 år. Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning.
Førerkort kl. B er et krav.
Vi ønsker oss en ny medarbeider som har kunnskap og erfaring fra drift av veg, og i tillegg er det ønskelig med erfaring innenfor byggeledelse. Det er også ønskelig med erfaring innenfor anskaffelser og anbudsprosesser, samt kontraktsutforming. Godt samarbeid med øvrige samarbeidspartnere internt i Statens vegvesen, og eksterne aktører, er en forutsetning for god gjennomføring.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no).
Vi legger vekt på at du er
- selvstendig og har en praktisk og strukturert tilnærming til oppgaveløsning
- har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- har gode samarbeidsevner og bidrar til et godt arbeidsmiljø
- har interesse og forståelse for innovasjon og digitalisering og har god digital kompetanse
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- fleksitid og gode ordninger for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
- gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Positiv særbehandling
Statens vegvesen er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Har du spørsmål om stillingen?
Kontakt leder Solveig Elis Hansen, tlf. +47 951 61 247.
Stillingsinfo
Kontaktperson
Stillingstyper
Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.
Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.
Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.