
Bygg og eiendomsforvalter
Spennende stilling som bygg- og eiendomsforvalter i Statens vegvesen
Nøkkelord
Om stillingen
Bygg- og eiendomsavdelingen i Statens vegvesen har ansvar for forvaltning, drift og vedlikehold, og prosjekter ved etatens eide og leide bygg.
Vi er rundt 4.600 ansatte fordelt på 200 steder i landet, og leier/eier rundt 275.000 m2 til dette formålet. Dette er kontorbygg, trafikkstasjoner, anleggskontor, driftsbygg og velferdsbygg. I tillegg kommer et antall eiendommer som vi eier som blant annet kontrollstasjoner, brulagre, garasjer, mm.
Denne stillingen er organisert i seksjon Byggdrift nord, som har ansvaret for bygg i hele området fra Møre og Romsdal til Finnmark. Bygningsmassen som blir tildelt stillingen vil bli vurdert ut ifra hvor kandidaten blir ansatt.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder for stillingen.
- Ansvar for bygningsmassen i egen portefølje
- Oppfølging og registrering i FDVU system
- Sørge for at våre bygninger møter både dagens og morgendagens behov gjennom tilstandsvurderinger og langsiktige vedlikeholdsplaner
- Gjennomføre vedlikeholds- og rehabiliteringsplaner, samt ombygging av lokaler
- Lede byggprosjekter, og flytteprosjekter
- Følge opp drifts- og serviceavtaler for bygg, inkludert internkontroll og lovpålagte krav som brannvern, radon og legionella
- Budsjett- og økonomioppfølging, samt kontering for egen portefølje
Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen. Det må påregnes reiseaktivitet innenfor ditt hovedområde, samt noe innenfor resten av området som seksjonen har ansvar for.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Hos oss får du mange muligheter gjennom å bli en del av en landsdekkende, solid og viktig virksomhet. Samtidig er det også opp til deg å bidra til bevegelse og kontinuerlig utvikling – både for deg selv og for oss.
Vi jobber for alle – for deg og meg – og har en reell påvirkning på folks hverdag. Du får ansvarsfulle oppgaver og mulighet til faglig og personlig utvikling. Vi tar godt imot deg i et godt arbeidsmiljø over hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- Fleksitid og avspasering – vi vet at balansen mellom arbeid og fritid er viktig, og vi tilbyr fleksible arbeidstider.
- God pensjonsordning og lån – trygg fremtid med gode pensjonsordninger og gunstige lån.
- Trening i arbeidstida – muligheter for trening i arbeidstiden eller støtte til treningsaktiviteter.
- Faglig påfyll – mange muligheter for kurs og videreutdanning.
- Mer om ansattgoder og andre fordeler på våre nettsider: Ansattgoder | Statens vegvesen
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Kvalifikasjonskrav
- Teknisk utdannelse fra høyskole eller teknisk fagskole, innen relevante tekniske fag eller byggforvaltning
- Relevant erfaring innenfor byggforvaltning kan kompensere for manglende formell utdanning
- Gode IT-kunnskaper og erfaring med moderne dataverktøy, inkludert styrings- og informasjonsverktøy innen eiendomsforvaltning.
- Kjennskap til relevante lover og forskrifter og offentlige anskaffelser
- Førerkort klasse B, grunnet reiseaktivitet
Personlige egenskaper:
- Handlekraftig, proaktiv og løsningsorientert
- Gode analytiske evner og helhetsforståelse
- Selvstendig, kvalitetsbevisst og ansvarsbevisst
- Gode samarbeidsevner med alle mennesker
- Må like å ha en variert arbeidsdag
- Systematisk og strukturert med god planleggingsevne
- Det er krav om god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Vi vektlegger personlige egenskaper og ser etter deg som er motivert for å finne gode løsninger innen bygg, sammen med de enhetene vi skal jobbe for. Du tar gjerne initiativ og trives med å få ting gjort, samtidig som du har et øye for kvalitet og helhet.
Det er nødvendig å jobbe strukturert og selvstendig, men du må også like å samarbeide og spille andre gode. Du bidrar til et godt og inkluderende arbeidsmiljø, og bygger tillit både internt og i møte med samarbeidspartnere. Det å forstå og kunne kommunisere godt med mennesker er viktig for å få tillit i arbeidet.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR: Godkjenning av utenlandsk utdanning – jobb i Norge | HK-dir
Vi vektlegger motivasjon og engasjement for stillingen og vårt samfunnsoppdrag.
Som ansatt i Statens vegvesen er det dessuten viktig at du er sikkerhetsmessig skikket og har god dømmekraft, pålitelighet og lojalitet.
Om søknadsprosessen
Krav til søknaden
Vi har gjort det enklere for deg! I stedet for et tradisjonelt søknadsbrev, ber vi deg svare på noen relevante spørsmål. Husk å fylle ut feltene for "Utdannelse" og "Arbeidserfaring", og last opp dine vitnemål og eventuelle attester. Dette hjelper oss med å få et godt bilde av din bakgrunn og kvalifikasjoner.
Tester og bakgrunnssjekk
For å sikre at vi finner den beste kandidaten, kan vi bruke arbeidspsykologiske tester som en del av vår rekrutteringsprosess. Testene gir verdifull innsikt i dine egenskaper og ferdigheter, og bidrar til en rettferdig og objektiv vurdering.
Som en del av rekrutteringsprosessen gjennomfører vi bakgrunnssjekk i samarbeid med en ekstern leverandør. Bakgrunnssjekk skjer alltid med kandidatens samtykke, og ansettelse forutsetter godkjent bakgrunnssjekk.
Positiv særbehandling
Vi i Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil du få mulighet for positiv særbehandling.
Søkerlista er offentlig
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt.
Stillingsinfo
Kontaktperson
Stillingstyper
Industrier

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.
Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.
Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.