Fristen for annonsen har gått ut

Teknisk produktutvikler
Hei du, har du lyst til å jobbe med teknisk forvaltning av IT-løsninger?
Er du den vi trenger for å vokse videre?
Har du lyst til å være med å styre faglig og IT-teknisk forvaltning av produkter, tjenester og løsninger? Jobbe med en rikholdig systemportefølje og bli med på reisen mot en mer smidig arbeidshverdag? Er du allsidig, med interesse for teknisk systemforvaltning, produktutvikling, porteføljekoordinering og avtaleoppfølging? Da kan det hende vi har rett stilling for deg!
På Forvaltning og videreutvikling har vi en ledig stilling innen teknisk forvaltning av IT-løsninger. Kontorsted er Drammen eller Trondheim. Her har vi et levende arbeidsmiljø med bred representasjon av ITs fagdisipliner.
Arbeidsoppgaver
Dine arbeidsoppgaver vil være teknisk forvaltning av IT-løsninger i teamet Styring og Administrasjon. Dette omfatter både lokalt driftede systemer og skytjenester (private og public cloud). Oppgavene inkluderer koordinering av feilsøking og feilretting med leverandører, samt oppfølging av avtaler og lisenser.
Videre innebærer oppgavene også budsjett- og økonomioppfølging med teamleder, oversikt over systemenes funksjonalitet og grensesnitt, samt implementering av proaktive tiltak. Regelmessig kommunikasjon med systemeiere og leverandører er en sentral arbeidsoppgave, i tillegg til deltakelse i IT-prosjekter og bistand ved overlevering til drift. Dokumentasjonshåndtering er også en viktig del av arbeidshverdagen.
Du må ha
- Relevant høyere utdanning fra høyskole/universitet, min. 3 år. Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Relevant arbeidserfaring, for eksempel erfaring fra systemforvaltning av hyllevare og/eller egenutviklede løsninger.
- Teknisk kompetanse og IT-teknisk forståelse for å ivareta oversetterrollen mellom brukerbehov og teknisk løsning.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Du bør i tillegg ha erfaring med smidig utvikling og prosjektledelse, samt kjennskap til offentlige anskaffelser og oppfølging av IT-avtaler. Du er opptatt av teknologi og har en sterk vilje til å lære. Du er en tillitsskapende person som er god på samarbeid og flink til å kommunisere, noe som hjelper deg med å bygge relasjoner og få teamet til å jobbe mot felles mål. Samtidig har du solid IT-teknisk kompetanse og behersker både muntlig og skriftlig kommunikasjon på engelsk svært godt.
Vi oppfordrer kvinner til å søke hos oss i Statens vegvesen IT.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt imot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- fleksitid og gode ordninger for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
- gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Positiv særbehandling
Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Vil du vite mer om stillingen eller er interessert i en omvendt referansesjekk fra våre ansatte?
I vår rekrutteringsprosess oppfordrer vi kandidater til å bruke omvendt referansesjekk, der de kan ringe våre ansatte for innsikt; kontakt vår medarbeider på avdelingen, Kristian With Fjelltun på tlf. +47 485 06 506 for å høre om hans erfaringer hos oss.
Har du tekniske eller forvaltningsmessige spørsmål knyttet til arbeidsoppgavene, kan du kontakte teamleder Benthe Haugen Nicolaysen på tlf.+47 472 85 428. For spørsmål som handler om seksjonens eller avdelingens overordnede retning, kan du kontakte leder Kim-Ruben Våge på tlf. +47 953 04 875.
Stillingsinfo
Kontaktperson
Stillingstyper
Industrier

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.
Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.
Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.