Hopp til hovedinnhold
Tekjobb

Fristen for annonsen har gått ut

Systemadministrator

Er du den vi ser etter?

Statens vegvesenDrammen17. august 2023
Søk her

Kontaktperson

Siren Merete Gravdal

Seksjonssjef

+47 957 34 907

Vi har en ledig stilling for deg som ønsker å jobbe med utvikling, test og administrasjon av dokumentasjonsløsninger, fortrinnsvis Public 360 og støtteløsninger som er utviklet internt. Vi har en fast stilling ved vår seksjon «Mime utvikling», Informasjonsforvaltning.

Du vil jobbe i et team som utfører systemeieroppgaver som videreutvikling, systemadministrasjon, vedlikehold og testing. Du vil være med å bidra til produktivitet, forenkling, effektivitet gjennom god samhandling med teamet, andre systemeiere, ulike fagmiljøer og brukerne av systemene.

Vi søker etter en kollega med god IT-kompetanse og erfaring fra systemadministratoroppgaver. Vi ser etter deg som har sterk interesse og erfaring innenfor utvikling og endring i systemer. Du er en som liker å jobbe som fasilitator, systemadministrator, testkoordinator, tester og som vil utfordre deg selv og bidra til å høyne kvaliteten i systemer innenfor dokumentasjon.

Kontorsted for stillingen er Drammen.

Arbeidsoppgaver

  • Systemadministrasjon
  • Fasilitere workshop med involvering av brukere for å utvikle automatiserte arbeidsprosesser og sikre brukervennlige systemer
  • Administrere, planlegge, teste og koordinere gjennomføringen av testaktiviteter
  • Oppfølging av feil og endringsønsker og være med i prioritering av backlog i samarbeid med produkteier

Personlig egnethet

  • Vi søker etter en person som er nysgjerrig på ny teknologi og som liker å ta ansvar, gjennomføre, dokumentere og sluttføre oppgaver
  • Du er løsningsorientert, har evne til å finne praktiske løsninger for å støtte arbeidsprosesser i ulike fagmiljø
  • Du trives med å arbeide i team og evner å skape godt samarbeidsklima
  • Du er nysgjerrig, tilegner deg ny kunnskap raskt og trives med å dele den med resten av teamet
  • Du er opptatt av kvalitet i leveranser og jobber strukturert og selvstendig med faglig overbevisning

Kompetansekrav

  • Du har utdanning fra universitet eller høyskole (minimum 3 år), fortrinnsvis innen IT og gjerne innen informasjonsteknologi. Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Erfaring med digital arkiv- og dokumentasjonsforvaltning (helst Public 360 eller annet Noark system)
  • God IT forståelse utover grunnleggende kompetanse og interesse for digitale løsninger
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no).

Du har erfaring med/kjennskap til:

  • Systemadministrasjon i sak- og arkivløsing, fortrinnsvis Public 360
  • Analysearbeid basert på behov fra brukere
  • Test og testkoordinering og god kjennskap til testverktøy for testadministrasjon, gjerne Jira

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Kontakt seksjonssjef Siren Merete Gravdal på telefon 95734907!

Stillingsinfo

Frist17. august 2023
ArbeidsspråkNorsk

Kontaktperson

Siren Merete Gravdal

Seksjonssjef


Stillingstyper

Fast ansettelse

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.