Hopp til hovedinnhold
Tekjobb

Fristen for annonsen har gått ut

Skanneroperatører

Vil du bidra til digitalisering av arkivmateriale i Statens vegvesen?

Statens vegvesenVadsø4. mars 2024
Søk her

Kontaktperson

Anita Hoøy Rekkavik

Seksjonssjef

+47 908 86 374

Nøkkelord

MediekonverteringSkanneroperatørArkiveringDigitaliseringArkiv

Vi vil øke kapasiteten og utvider vår Mediekonverteringsenhet i Vadsø, og har dermed to ledige faste stillinger som skanneroperatører.

Statens vegvesen har store mengder arkivpliktige papirarkiv spredt rundt om i landet. Mediekonvertering av disse er viktig for etaten for å understøtte tilgjengeliggjøring og gjenfinning av dokumentasjon, samt reduksjon av etatens arealbehov for oppbevaring av fysiske arkiver.

Som skanneroperatør skal du jobbe med skanning og metadatafangst/metadataføring av ulike typer sak- og fagarkiver. Du skal klargjøre dokumenter i forkant av skanningen, skanne og metadataføre etter gitt krav, kontrollere og deretter sikre mediekonverteringen på en slik måte at dokumentasjonen kan avleveres Arkivverket. Du vil også være en ressurs i utvikling av arbeidsmetoder og bruk av system og utstyr i tilknytning til mediekonverteringen.

Arbeidssted for stillingene er Vadsø.

Arbeidsoppgaver

  • Mottak og utpakking av fysisk arkivmateriale sendt til lokasjonen
  • Uthenting av dokumenter i mottatte arkiv, ordning av dokumentene for innskanning
  • Innskanning og påføring av metadata for gjenfinning
  • Arkivere dokumentene tilbake til midlertidig depot
  • Veilede/formidle og bidra med opplæring innenfor fagområdet
  • Sørge for kassasjon av dokumenter etter godkjenning av digital versjon

Kompetansekrav

  • Det er ønskelig at du har erfaring fra arkiv- og dokumenthåndtering
  • Det er nødvendig med gode IKT-kunnskaper
  • Det er en fordel om du har erfaring med digitalisering
  • Du må ha gjennomført VGS med generell studiekompetanse
  • Det er nødvendig med god norsk skriftlig fremstillingsevne
  • Stillingene forutsetter at du innfrir krav til sikkerhetsklarering

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som er pliktoppfyllende, nøyaktig, strukturert og du liker repeterende arbeidsoppgaver. Vi har et godt arbeidsmiljø, og ønsker at du også vil bidra til å sikre dette i fortsettelsen. Vi er alltid opptatt av utvikling i våre arbeidsoppgaver og ser derfor positivt på om du er utviklingsorientert.

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Kontakt seksjonssjef Anita Hoøy Rekkavik tlf. +47 908 86 374

Stillingsinfo

Frist4. mars 2024
ArbeidsspråkNorsk

Kontaktperson

Anita Hoøy Rekkavik

Seksjonssjef


Stillingstyper

Fast ansettelse,Offentlig

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.