Fristen for annonsen har gått ut

ServiceNow produktforvalter

Vil du sette spor på vår digitale vei? - vi trenger eksperter på ServiceNow!

Statens vegvesen Drammen29. september 2024
Søk her

Kontaktperson

Ingvill Grønli

Seksjonssjef

ingvill.gronli@vegvesen.no

Vil du jobbe med viktige nasjonale oppgaver og bidra til en mer effektiv, miljøvennlig og tryggere hverdag for folk flest? Vi trenger flere eksperter på laget!

Statens vegvesen satser på ServiceNow for digitalisering og automatisering. ServiceNow er en strategisk viktig plattform for oss. Vil du jobbe i et teknisk sterkt miljø med stort fokus på brukeren? Vi er på god vei med å bygge opp vårt interne team på ServiceNow og søker nå etter flere dyktige medarbeidere.

Vi søker fire produktforvaltere til vårt ServiceNow-team med produkter basert på henholdsvis CSM, HRSD, SPM og ITSM. Spesifiser i søknaden hvilke(n) roller du søker. Vi ser etter deg som ønsker å ta et helhetsansvar for produkter levert innenfor et område, fokusert rundt de fire modulene. Du kjenner modulene godt og ønsker både å jobbe teknisk med løsningene og tett på produkteierne. Du liker å holde deg oppdatert og er nysgjerrig på løsninger innen ditt domene. Stillingene er nyopprettede og de som ansettes vil få muligheten til å bidra til å definere oppgaver og forme stillingene.

Arbeidsoppgaver

Du vil samarbeide i team for å utvikle ledende løsninger basert på ServiceNow og være plattformteamets ekspert innenfor din produktportefølje. Du vil forvalte løsninger i din produktportefølje, inkludert utvikling og tilpassinger, håndtere incidents (2. linje) og bistå ved oppgraderinger og lignende som krever at du holder deg oppdatert på utviklingen av ServiceNow innenfor ditt område. Du vil være i tett dialog med produkteiere og bistå dem med produktutvikling, definere og prioritere behov og bygge neste generasjons produkter. Du vil videre ha ansvar for å sørge for at forvaltningsmodellen vi definerer operasjonaliseres, bistå i å utarbeide løsningsforslag og brukerhistorier basert på produkteiernes behov, lage business-caser for videreutvikling av din portefølje og bistå teamet i å utarbeide kost/nytte-vurderinger.

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning på bachelor-nivå innenfor IT. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Minimum 2 års erfaring med oppsett, konfigurasjon, utvikling og kontinuerlig forbedring av ServiceNow
  • Dokumentert erfaring med modulen du søker produktforvalterrollen til (CSM, HRSD, SPM eller ITSM)
  • God kunnskap om ServiceNow-løsningen og beste praksis
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Det er i tillegg en fordel om du har:

  • ServiceNow System Administrator sertifisering
  • Erfaring som arkitekt i ServiceNow på tvers av flere moduler
  • Erfaring med produktutvikling og tjenestedesign
  • ServiceNow implementeringssertifisering
  • Erfaring med å jobbe med smidige leveransemodeller
  • Kjennskap til plattformens maskinlæringsrammeverk og utnyttelse av dette
  • Erfaring med oppfølging av standarder, retningslinjer og arkitekturprinsipper i utviklingsteamet, herunder oppfølging av sikkerhetsmessige krav til plattformen

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).

Personlige egenskaper

Vi søker deg som er positiv og faglig dyktig og som kan arbeide både selvstendig og i team. Du er faglig nysgjerrig og liker å holde deg oppdatert, samtidig som det er naturlig for deg å dele kunnskap med de rundt deg.

I tillegg ser vi etter følgende egenskaper:

  • Du ser eget fagområde opp mot organisasjonen som helhet
  • Du er strukturert, systematisk og pålitelig
  • Du er fremoverlent, løsningsorientert og fleksibel
  • Du har gode kommunikasjonsevner
  • Du mestrer et høyt aktivitetsnivå og flere parallelle oppgaver
  • Du er fleksibel i forhold til arbeidsoppgaver

Hvorfor velge Statens vegvesen som din neste arbeidsgiver?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt imot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Hos oss er det stor takhøyde, fokus på trivsel og kompetansebygging. Vi skaper resultater vi er stolte av. Kundebehov og teknologi er i kontinuerlig endring og vi ser mange nye muligheter som vi ønsker å utnytte. Vi er godt i gang med produktorientering og organisering i team med ansvar for egen måloppnåelse.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • spennende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter i en etat som har et viktig samfunnsoppdrag
  • gode kollegaer som etterlever våre verdier profesjonell, framtidsrettet og inkluderende
  • opplæring, introduksjonsprogram og fadderordning
  • fleksibel arbeidstid og gode ordninger for avspasering
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • muligheter for hjemmekontor
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • godt arbeidsmiljø i våre moderne lokaler i Drammen eller Moss

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til seksjonssjef Ingvill Grønli på tlf. +47 481 31 270 eller e-post ingvill.gronli@vegvesen.no

Stillingsinfo

Frist29. september 2024

Kontaktperson

Ingvill Grønli

Seksjonssjef


Stillingstyper

Fast ansettelse,Privat

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.