Fristen for annonsen har gått ut

Seksjonsleder VA kommunalteknikk
Vil du lede noen av Norges fremste rådgivere innen VA-kommunalteknikk?

Kontaktpersoner
Anne Herlofson
Talent Acquisition Specialist
Kan du utvikle seksjonens medarbeidere og sørge for at dette samfunnskritiske oppdraget gjennomføres med rett kompetanse? Og er du en naturlig og samlende leder og kan håndtere offensiv vekst? Da kan dette være det neste skrittet i din karriere!
Bli med å drive utviklingen av morgendagens vannløsninger gjennom ditt dyktige team
For å bidra til å håndtere de økende vannutfordringene som urbanisering har brakt med seg, sikre stabile vannforsyninger og avløpssystemer samt å redusere oversvømmelse som følge av klimaendringer, ser vi etter en Seksjonsleder som vil bringe oss nok et steg videre.
Seksjon VA-kommunalteknikk i Oslo består i dag av 15 medarbeidere, hovedsakelig sivilingeniører og ingeniører som supplerer hverandre godt innenfor prosjektledelse og prosjektering. Du vil inkluderes inn i et solid og kreativt lederteam med fire andre seksjonsledere, markedssjefer, prosjektsjefer og avdelingssjef. Sammen jobber vi tett for å lykkes med våre ambisiøse vekstmål. Vi har et trygt og godt arbeidsmiljø, og vi samarbeider godt på tvers av seksjoner og kontorer. For tiden jobber vi med flere tverrfaglige prosjekter, i ulike størrelser i Oslo og omegn – blant de prosjektene som kan nevnes er Skårersletta, Ny vannforsyning Fornebu, Høydebasseng-prosjekter i Lier kommune, diverse bekkeåpningsprosjekter og transformasjonsprosjekter. I tillegg er vi stolte av å ha bidratt til prosjekter som Ny vannforsyning Oslo og Regjeringskvartalet.
Til daglig vil du få mulighet til å jobbe med følgende ansvarsområder/ oppgaver:
- Utarbeide og følge opp utviklings- og resultatmål for din seksjon i samarbeid med våre andre ledere
- Ressurskoordinering og bemanning av oppdrag
- Videreutvikle strategi for kompetanseutvikling
- Bidra i det regionale og lokale tilbuds- og markedsarbeidet
- Faglig utvikling og kompetansedeling
- Sikre trivsel og godt humør!
- Rekruttere nye talenter
- Egne faglige oppdrag
Dine ferdigheter. Vårt team. Sammen utformer vi fremtiden
Vi håper at du, som oss, mener at god ledelse er å sette en tydelig og meningsfull retning for teamet ditt, og bidrar til at flere får eierskap til arbeidsoppgavene. Du delegerer ansvar, har en åpen og trygg dialog, og gir konstruktive og faktabaserte tilbakemeldinger som motiverer de rundt deg til å oppnå målene sine. Du er ikke minst opptatt av å skape et mangfoldig og høyt presterende team, og legger til rette for en inkluderende, tillitsfull og støttende kultur i teamet ditt.
I tillegg kan du gjenkjenne deg i flere av følgende beskrivelser:
- Du har en høyere vann/ miljø teknisk utdannelse fra universitet eller høgskole
- Du har eventuelt også en lederutdanning og/eller -erfaring, og en utpreget interesse for å utvikle mennesker under din ledelse
- Du har minimum 5 års erfaring, oversikt og innsikt innen VA
- Du har forretningsforståelse og evne til å skape resultater
- Interesse for å jobbe med og å utvikle mennesker
Tidligere ledererfaring er ikke et absolutt krav til stillingen. Vi oppfordrer også erfarne planleggere eller tilsvarende med lederaspirasjoner og kompetanse innen prosjektledelse til å søke.
Så mye mer enn en arbeidsplass
I COWI jobber vi sammen med kundene våre for å skape en bærekraftig verden som er god å leve i. Det gjør vi ved å bruke både kunnskap og nysgjerrighet, og noen ganger også mot, for å skape løsningene verden trenger i dag for å få en bedre morgendag. Derfor sier vi nei til prosjekter knyttet til fossil energi og har et mål om at 100% av omsetningen vår skal komme fra prosjekter som er med å flytte verden i en bærekraftig retning.Vi setter pris på mangfold og utviklingsmuligheter og ønsker et miljø der alle føler tilhørighet og har det gøy sammen. Det får frem det beste i deg, både på jobb og hjemme.Vi holder hovedsakelig til i Skandinavia, Storbritannia, Nord-Amerika og India, og per i dag er vi 7,300 kolleger med kompetanse innen teknologi, arkitektur, energi og miljø.
I tillegg tilbyr vi
- Muligheten til å bygge opp din kompetanse med spennende prosjekter
- Gode muligheter til egenutvikling gjennom personlig utviklingsplan, COWI Academy og mentorordningen COWI Connect
- Nasjonalt og internasjonalt samarbeid på tvers av organisasjon og fagfelt. Vi har ca. 70 ulike faglige nettverk i COWI
- Et aktivt bedriftslag, lønningstreff og bedriftshytter
- Et eget felleskap kalt «Ung i COWI» for deg under 34 år, hvor det blir arrangert sosiale turer og arrangementer
- Fleksibel arbeidstid med hjemmekontorordning, fem ukers ferie og fri mellom jul og nyttår
- Sist, men ikke minst, et godt arbeidsmiljø. Det er viktig for oss å være rause og stille opp for hverandre, noe som også gjenspeiles i trivsel- og medarbeiderundersøkelser
Har du flere spørsmål?
Hvis du har flere spørsmål om rollen eller hvordan det er å jobbe i COWI, ta kontakt med André Maarud Høistad, Vice President Vann på telefon +47 916 54 443 eller amhd@cowi.com, evt Anne Herlofson, Talent Acquisition Specialist på telefon +47 971 11 195.
Du kan også bli bedre kjent med oss på nettsiden vår, www.cowi.no, hvor du kan lese mer om prosjektene våre, strategien vår, hva vi ønsker å oppnå som selskap og hvordan hverdagen er i COWI.
Like muligheter
Vi tror på like muligheter for alle ansatte og arbeidssøkere. Ingen skal oppleve å bli diskriminert på bakgrunn av kjønn, kjønnsidentitet eller uttrykk, etnisitet, seksuell legning, religion eller annen tro, livssituasjon, funksjonsnedsettelse eller alder.
Stillingsinfo
Kontaktpersoner
Anne Herlofson
Talent Acquisition Specialist
Stillingstyper
Industrier

Våre ansatte er vår største ressurs: Det er våre ansatte som gjør prosjektene vellykkede. Hos COWI får du en unik mulighet til å lære av de beste og utvikle potensialet ditt, og du får delta i å forme fremtidens samfunn. Sammen med lederen din utarbeider du en plan for din egen utvikling, og du får muligheten til å bygge på din kompetanse i både lokale og globale prosjekter fra dag til dag.
For mer informasjon, besøk oss her