
Seksjonsleder IT-virksomhetsstøtte
Vil du bidra til å sikre gode digitale tjenesteleveranser?

Kontaktpersoner
Nøkkelord
I IT-avdelingen i Stortingets administrasjon er det ledig stilling som seksjonsleder for IT-virksomhetsstøtte.
Stortinget er en spennende virksomhet med ambisiøse mål om digitalisering og modernisering i årene fremover. Virksomheten i Stortinget støttes i dag av avanserte IT-løsninger som i stor grad har vært utviklet og forvaltes av egne ansatte, i tillegg til andre standardiserte plattformer og systemer.
IT-virksomhetsstøtte fungerer som IT-avdelingens kontaktpunkt overfor resten av Stortingets administrasjon. Seksjonen skal sikre at de nødvendige teknologiske verktøyene er tilgjengelige for å støtte virksomhetens behov.
IT-virksomhetsstøtte er en seksjon med 11 ansatte.
Arbeidsoppgaver
- helhetlig oppfølging av IT sine leveranser
- sikre gode relasjoner mellom IT og forretning
- lede og videreutvikle seksjonen
- avtale- og leverandøroppfølging
- planlegge og følge opp budsjett
Kvalifikasjoner
Til stillingen kreves det:
- solid erfaring med å lede og bygge team
- erfaring med personalledelse
- relevant erfaring fra bransje-/IT-kompetanse
- utdanning fra universitet eller høyskole, fortrinnsvis mastergrad. I særskilte tilfeller kan relevant erfaring sammen med relevant utdanning kompensere for utdanningskravet
- meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk. Det er en fordel med gode engelskkunnskaper
Det er ønskelig med:
- erfaring med å implementere og forvalte rammeverk for leveransestyring
- erfaring med endringsledelse og endringsprosesser i en større organisasjon
Personlige egenskaper
Vi søker deg som er prosessorientert og vant til å jobbe i team.
Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner og er god til å bygge relasjoner. Som leder er du systematisk, resultat- og løsningsorientert. Du evner å motivere og inspirere dyktige medarbeidere i utviklingen av seksjonens tjenester. Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
Vi kan tilby en spennende lederstilling i en viktig samfunnsinstitusjon, med et hyggelig arbeidsmiljø.
Stilingen lønnes i stillingskode 0201 seksjonsleder med lønn etter avtale, avhengig av kvalifikasjoner, kompetanse og erfaring. Fra lønnen trekkes 2 % til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder seks måneders prøvetid.
Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som ønsker å gjenspeile befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke jobb uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du fra oss og du gis mulighet til å trekke din søknad.
Spørsmål om stillingen kan rettes til avdelingssjef Bjarne Østby, telefon 926 48 500 eller til Jan Egil Myhre, konsulent i Habberstad, telefon 908 92 522
Søknad, CV og attester/vitnemål sendes elektronisk via denne siden “Søk stillingen” innen søknadsfristen 9. juni 2025. Attester og vitnemål returneres ikke.
Her er lenke til vår personvernerklæring: https://www.stortinget.no/personvern-rekruttering
Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personvernopplysninger når du søker jobb hos oss.
Stillingsinfo
Kontaktpersoner
Stillingstyper
Industrier

Stortingets administrasjon har som formål å organisere og utvikle det parlamentariske arbeidet, og legge til rette for at stortingsrepresentantene kan ivareta sine verv. Vi formidler kunnskap om folkestyret og Stortingets virksomhet, og vi tar vare på Stortingets bygninger, historiske verdier og kunst.
Stortingets administrasjon er organisert i 7 avdelinger og har rundt 500 medarbeidere.
Våre verdier er «hjelpsom, ansvarlig, pålitelig og åpen».