Hopp til hovedinnhold
Tekjobb

Fristen for annonsen har gått ut

Seksjonsleder

Leder for nyopprettet Grunnervervseksjon i Oslo kommune søkes

Oslo kommune, Eiendoms- og byfornyelsesetatenOslo3. november 2024
Søk her

Kontaktperson

Hanne Svith

Avdelingsleder Eiendomsavdelingen

+47 416 48 271

Vi søker etter en dyktig seksjonsleder med erfaring fra grunnerverv og ekspropriasjonsprosesser til vår nyopprettete Grunnervervseksjon i Eiendomsavdelingen.

Eiendomsavdelingen består av tre seksjoner som ivaretar Oslo kommunes grunneierinteresser og har ansvar for kjøp, salg og grunnerverv, innløsning, ekspropriasjon, kontraktsoppfølging, miljø og forurensning. Hver av seksjonene består av høyt kvalifiserte medarbeidere med ulik fagbakgrunn innen ingeniør, jus og eiendom.

Som seksjonsleder vil du bli leder for fem til seks medarbeidere og du vil være en del av avdelingens ledergruppe som består av avdelingsdirektør og to andre seksjonsledere. Seksjonene samarbeider tett med øvrige seksjoner/enheter i etaten og andre kommunale etater.

Vi ser etter deg som har god fagkompetanse på grunnerverv, innløsning, ekspropriasjon og eiendom, interesse og forståelse for det å jobbe i skjæringspunktet mellom fag og politikk. Du må i tillegg ha en genuin interesse for å utvikle dine medarbeidere gjennom tillitsbasert styring og ledelse.

Arbeidsoppgaver

Stillingen har overordnet faglig ansvar for og ledelse av Grunnervervsseksjonen.

Dette innebærer:

  • å lede seksjonens arbeid ved å styre og koordinere grunnervervsoppdrag, innløsning- og ekspropriasjonsprosesser
  • å delta i kommunale samarbeidsfora
  • opplæring og utvikling innenfor seksjonens arbeidsoppgaver, blant annet å initiere og lede forbedringsprosesser
  • personal- og budsjettansvar

Stillingen inngår i Eiendomsavdelingens ledergruppe som består av avdelingsdirektør og to andre seksjonsledere.

Kvalifikasjoner

Det kreves fortrinnsvis master i juss. Jordskiftekandidat kan vurderes.

  • minimum fem års erfaring fra arbeid innen grunnerverv/ekspropriasjon, fast eiendoms rettsforhold, forhandlinger eller offentlig forvaltning
  • meget god norskspråklig fremstillingsevne, både skriftlig og muntlig
  • god rolleforståelse om samfunnsoppdraget og det å jobbe mot politisk ledelse

Vi vil også legge vekt på ledererfaring fra relevant offentlig eller privat virksomhet, med gode resultater og måloppnåelse.

Det er også en fordel med erfaring med skjønnsprosesser.

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

For at din søknad skal bli tatt i betraktning må du legge ved dokumentasjon på utdannelse og arbeidserfaring i form av vitnemål og tjenestebevis/attester. Dersom du har gjennomført utdanning i utlandet må godkjenning fra NOKUT/HK-dir også legges ved. Søknader uten dokumentasjon vil ikke bli vurdert.

Personlige egenskaper

  • Kommersiell og politisk forståelse.
  • Frist- og resultatorientert, målrettet.
  • Inspirerer og engasjerer, samtidig som du setter tydelige krav til medarbeiderne og følger opp disse.
  • Gode samarbeidsevner.
  • Trives med å ha en aktiv og utadrettet rolle, både på egenhånd og som del av et team.
  • Jobber effektivt og strukturert og har stor arbeidskapasitet.
  • Liker å dele kunnskapen din og trives med å bistå andre med å nå målene sine.

Vi tilbyr

Stillingstittel seksjonsleder, lønnstrinn 66-69 (for tiden kr 1 071 000,- til kr 1 135.400,-).

Spennende og sentral lederstilling i tverrfaglig og trivelig arbeidsmiljø med høy delingskultur.
Gode muligheter for personlig og faglig utvikling gjennom utfordrende arbeidsoppgaver i tverrfaglig miljø, deltakelser på både interne og eksterne kurs, nettverk, seminarer, befaringer m.m.
Fleksibel arbeidstid og mulighet for hybrid arbeid etter avtale.
Sentrale lokaler i Oslo med utsikt mot Akerselva.
Et aktivt og sosialt arbeidsmiljø med gode velferdstilbud, blant annet eget bedriftsidrettslag, treningsmuligheter i våre lokaler og trening i arbeidstiden.
Gode pensjons-, forsikrings- og lånebetingelser gjennom Oslo pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd.

Stillingsinfo

Frist3. november 2024

Kontaktperson

Hanne Svith

Avdelingsleder Eiendomsavdelingen


Stillingstyper

Fast ansettelse,Offentlig,Ledelse

Industrier


Se flere stillinger fra Oslo kommune, Eiendoms- og byfornyelsesetaten

Eiendoms- og byfornyelsesetaten er kommunens grunneier og en aktiv pådriver for utvikling av byen. Oslo er i endring, både sjøsiden og flere andre områder skal i de kommende årene utvikles. Etaten er bl.a. involvert i utviklingen av Fjordbyen, Ensjø, Økern, Hovinbyen og Groruddalen. Etaten forvalter en betydelig bygningsmasse samt ubebygd grunn. Vi er ca. 150 ansatte som holder til i Christian Krohgs gate ved Akerselva.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.