Hopp til hovedinnhold
Tekjobb

Fristen for annonsen har gått ut

Seksjonsleder

Vil du være med på å sette retning for lederlaget vårt?

Statens vegvesenDrammen14. januar 2024
Søk her

Kontaktperson

Karianne Hovden Wiig

Avdelingsdirektør

+47 992 59 452

Nøkkelord

BrukerserviceIT-ledelseKompetanseutviklingPersonalansvar Ledelse

Er du den vi ser etter?

Vi søker deg som er motivert for og ønsker å lede seksjonen videre! Stillingen inngår i ledergruppen til avdelingsdirektøren for Brukernær IT. Seksjon Brukerservicesenter har ansvaret for gi optimal brukerstøtte og veiledning til medarbeiderne og partnere som bruker våre IT systemer. Seksjonen har for tiden 20 kunnskapsrike medarbeidere som er lokalisert i Drammen og på Lillehammer.

Brukerservicesenter er en av fire seksjoner på Brukernær IT. Avdelingen teller ca. 60 medarbeidere fordelt på 14 kontorsteder, som sørger for en mest mulig optimal IT-hverdag for etatens sluttbrukere. Hovedleveransene er proaktiv og reaktiv brukerstøtte, velfungerende IT-utstyr til sluttbrukerne, og lokal infrastruktur og møteromsløsninger på våre omkring 200 kontorlokasjoner. Kontorsted for stillingen er Drammen, men andre kontorsteder kan vurderes.

Arbeidsoppgaver

  • Personalansvar for seksjonens medarbeidere
  • Budsjett- og økonomiansvar
  • Lede seksjonen i henhold til definerte mål
  • Rapportering
  • Bidra til god samhandling med øvrige enheter i IT og fagdivisjoner i Statens vegvesen
  • Skape forretningsresultater gjennom fokus på brukerverdi og leveranser
  • Ansvarlig for fag og kompetanseutvikling av medarbeiderne i seksjonen
  • Bidra til å synliggjøre SVV som en attraktiv arbeidsplass

Noe reisevirksomhet må på regnes.

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere IT-utdanning, min. 3 år. For kandidater med sterk og allsidig forståelse for de aktuelle fagområdene, og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes.
  • Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).

Vi legger i tillegg vekt på at du har

  • Relevant ledererfaring med personalansvar
  • Erfaring med endringsledelse
  • God digital forståelse og erfaring med digitalisering
  • Erfaring med kontinuerlig forbedringsarbeid, herunder fjerne hindringer og flaskehalser, eksempelvis gjennom lean metodikk
  • Erfaring med å skape forretningsresultater gjennom fokus på brukerverdi og leveranseevne

Arbeidsoppgavene krever at du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.

Vi søker oss en leder som

  • har svært god kommunikasjonsevne og er en motiverende kulturbygger
  • fremmer karriere- og selvutvikling hos sine medarbeidere
  • evner å tenke strategisk, prioritere, og setter retning
  • er dyktig på å skape gode relasjoner
  • er nytenkende og iderik, og får gjennomslag for disse

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt imot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • gode muligheter for faglig påfyll
  • Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Aktuelle kontorsteder for stillingen vil være: Drammen, men andre kontorsteder kan vurderes.

Om søknadsprosessen

Positiv særbehandling

Statens vegvesen mener at inkludering og mangfold gjør at vi løser oppgavene våre bedre. Vi ønsker flere medarbeidere med nedsatt funksjonsevne, innvandrerbakgrunn og hull i CV’en. Hvis dette gjelder deg, oppfordrer vi deg til å krysse av i jobbsøkerportalen. Vi vil naturligvis tilrettelegge for deg om du får jobben. Vi bruker avkrysningen(e) til å velge ut de rette kandidatene, samt anonymisert statistikk.

Offentlig søkerliste

Åpenhet og gjennomsiktighet i forvaltningen er viktig. Alle som søker hos oss står på offentlig søkerliste, om de ikke oppgir en god grunn for unntak. Ber du om unntak, tar vi kontakt med deg hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Kontaktperson

For mer informasjon om stillingen kan du ta kontakt med rekrutterende leder, avdelingsdirektør Karianne Hovden Wiig på telefon +47 992 59 452 , for en hyggelig samtale.

Stillingsinfo

Frist14. januar 2024
ArbeidsspråkNorsk

Kontaktperson

Karianne Hovden Wiig

Avdelingsdirektør


Stillingstyper

Fast ansettelse,Ledelse,Offentlig

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.