Hopp til hovedinnhold
Tekjobb

Fristen for annonsen har gått ut

Rådgiver for anskaffelser og kontrakter

Har du lyst til å være en del av et dyktig anskaffelsesteam som sammen jobber for et mest mulig utslippsfritt samfunn?

Trondheim kommuneTrondheim25. august 2024
Søk her

Kontaktperson

Knut Helge Togstad

Avdelingsleder

91 67 25 30

Motiveres du av å finne nye måter og metoder å løse utfordringer på?

Vi er på jakt etter deg som er uredd og som ønsker å bidra til å utvikle anskaffelses- og kontraktsprosesser i samspill med leverandørene våre. Vi har mye dialog med leverandørmarkedet, og vi jobber for at det offentlige utvikler seg i takt med fagfeltet.

Hos Kommunalteknikk er det ledig en fast 100 prosent stilling som rådgiver for anskaffelser og kontrakter. Hos oss får du brukt og utviklet kompetansen din som en del av et fagmiljø med ansvar for å forvalte og videreutvikle kommunale byrom, grønnstruktur, renovasjonsanlegg, veger, vann- og avløpsanlegg. I tillegg er Kommunalteknikk kommunens kompetansemiljø innenfor geoteknikk.

Kommunalteknikk kjøper prosjekteringstjenester og entrepriser for om lag 800 millioner kroner per år. Vi forvalter fellesskapets penger og dette innebærer et ansvar for å sikre gode prosesser rundt anskaffelser og oppfølging av disse. Hos oss jobber det omtrent 100 ansatte fordelt på sju avdelinger.

Du vil bli en del av avdeling for produksjonsstøtte som leverer tjenester på flere områder for Kommunalteknikk. Du skal i hovedsak bistå prosjektledere i prosessen med å gjennomføre anskaffelser og følge opp inngåtte kontrakter. Du vil få en sentral rolle sammen med gode kollegaer der vi har et felles mål om å utvikle fagfeltet. I dag er det fire årsverk fordelt på fem fagpersoner som jobber med dette.

Arbeidsoppgaver

  • Utarbeide anskaffelsesplaner i samarbeid med prosjektledere
  • Kvalitetssikre konkurransegrunnlag før publisering
  • Gjennomføre anbudskonkurranser og forhandlinger i samarbeid med prosjektledere
  • Gjennomføre anbudskonkurranser av rammeavtaler
  • Følge opp ulike rammeavtaler som avtaleforvalter
  • Følge opp kontraktsmessige forpliktelser og håndtere tvister
  • Delta i tverrfaglig team og relevante faglige nettverk for å bidra til kompetanseheving
  • Videreutvikle anskaffelsesarbeidet ved Kommunalteknikk

Kvalifikasjoner

  • Du har relevant ingeniørutdanning, eksempelvis innen bygg og anlegg, eller juridisk utdanning, på bachelor- eller masternivå. Solid erfaring fra fagfeltet kan i visse tilfeller kompensere for formell utdanning.
  • Du kommuniserer godt på norsk, både muntlig og skriftlig.
  • Du har erfaring fra arbeid med anskaffelser.
  • Det er en fordel om du har erfaring fra arbeid med ulike kontraktsstandarder innen bygg og anlegg.
  • Det er ønskelig at du har erfaring med praktisk kontraktsoppfølging og endringshåndtering.
  • Det er ønskelig at du har erfaring i bruk av digitale anskaffelsesverktøy.

Personlige egenskaper

  • Du liker å samarbeide med andre.
  • Du motiveres av å jobbe selvstendig.
  • Du trives når du får jobbe strukturert og med flere saker på samme tid.

Vi tilbyr

  • Du får spennende, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver i et uformelt, erfarent og tverrfaglig fagmiljø.
  • Hos oss får du delta i relevante fagnettverk og tilbud om kompetanseheving ved behov.
  • Hos oss blir du en del av et dyktig anskaffelsesteam på Kommunalteknikk.
  • Hos oss blir du en del av en arbeidsplass med høy medarbeidertilfredshet, der de ansatte har stor frihet til å påvirke sin egen arbeidsdag.
  • Hos oss blir du en del av en aktivitetsbasert arbeidsplass med mulighet for fleksibel arbeidstid.
  • God pensjonsordning i Trondheim kommunale pensjonskasse.
  • Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler.
  • Stillingskategori og lønn avhenger av søkerens kvalifikasjoner.

Dersom du er kvalifisert og nysgjerrig på stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du som har vært til intervju får ringe noen av våre ansatte og stille de spørsmålene du ønsker for å finne ut om vi er en god match. Dette for at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss.

Sted: Prinsens gt. 1A, 7013 Trondheim

Om arbeidsgiveren

Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.

Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT, og godkjenningen må dokumenteres.

Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.

Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.

Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.

Stillingsinfo

Frist25. august 2024

Kontaktperson

Knut Helge Togstad

Avdelingsleder


Stillingstyper

Offentlig,Fast ansettelse

Industrier


Se flere stillinger fra Trondheim kommune

Åpen – kompetent – modig

Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.

Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen.

Les mer om Trondheim kommune på vår hjemmeside.