Fristen for annonsen har gått ut

Prosjektsjef Bygninger
Skap en bærekraftig fremtid med COWI
Vil du ha en nøkkelrolle innen våre spennende og tverrfaglige prosjekter til avdeling Bygninger? Er du klar for å håndtere resultatansvar og ivareta markedsfokus for vår industriportefølje? Vil du være en positiv bidragsyter til vårt lederteam?
Bli en del av et sterkt fagmiljø innen bygninger, industri og VA prosessanlegg
Vi jobber tett med kundene på noen av Norges mest betydningsfulle bygningsprosjekter, som f.eks. Vestfjorden avløpsselskap VEAS, UBRA Bekkelaget Renseanlegg og flere andre prosjekter i den lokale industrien. I tillegg er vi stolte av å ha bidratt til prosjekter som Remmedalen renseanlegg og Ullensaker Renseanlegg (UGRA)
Hos oss i COWI Fredrikstad, som teller nærmere 230 ansatte, vil du bli inkludert i en ledergruppe av 10 dyktige fagpersoner innen Bygninger. Som del av ledergruppen vil du kunne øve innflytelse på avdelingens forretningsvirksomhet og prosjektgjennomføring.
I rollen som Prosjektsjef vil du få et spesifikt porteføljeansvar for prosjekter som for det meste er basert i Sørøst Norge. Rollen innebærer at du blir prosjekteier og følger opp våre prosjektledere av leveransene. I hverdagen er du en viktig støttespiller og coach for prosjektlederne, i tillegg til å være en sentral samarbeidspartner for vårt markedsteam. Det er ønskelig at du utvikler våre kunderelasjoner med større gjentagende kunder gjennom god kvalitet i både tilbudsarbeid, prosjektgjennomføring og mersalg.
Ditt ansvar vil omfatte:
- Utvikle porteføljen i tråd med COWIs strategi Future Now
- Porteføljeledelse med resultatansvar
- Som prosjektsjef vil du inngå i avdelingens lederteam og bidra til utviklingen av avdelingen utover din portefølje
- Prosjektledelse av egne prosjekter
- Forretningsutvikling innenfor porteføljen eller bransjesegmentet i Norge
- Ledelse av markeds- og tilbudsarbeid
- Utvikling av gode relasjoner og partnerskap i det norske og skandinaviske markedet
Din kompetanse. Vårt team. Sammen utformer vi fremtiden.
Vi er på jakt etter deg som vil være med å forme, bygge videre og utvikle vårt fagmiljø. Du liker komplekse, faglige problemstillinger, synes det er spennende å jobbe sammen med andre og har lyst til å bidra til vårt inkluderende arbeidsmiljø. Vi verdsetter ansatte som kan forstå kundens perspektiver, og som er dedikert til å finne de gode helhetlige og tekniske løsningene.
Du er god til å skape relasjoner, bygge nettverk og skape de gode prosjektmulighetene for COWI. For å lykkes og trives i denne stillingen har du egen drivkraft og engasjement. Du drives av å skape resultater gjennom tydelig og inkluderende ledelse – og er kjent med kreative prosesser, som innebærer utforskning, prøving og feiling. Videre evner du å jobbe selvstendig og i team. Og ikke minst faller det deg naturlig å bidra til et godt sosialt og faglig miljø!
Videre tror vi du har:
- Høyere teknisk utdannelse, minimum bachelor nivå
- Minst 10 års relevant erfaring, for eksempel som prosjektleder, linjeleder eller lignende funksjoner, gjerne fra rådgivnings- eller entreprenørvirksomhet. Erfaring fra byggherresiden er også svært interessant
- Kommersiell teft og forståelse
- Hvis du har god forståelse for komplekse prosjekter, kontrakt/avtaleoppfølging, og har kommersielt fokus, så er det klare pluss.
COWI har kunder og prosjekter som kan kreve sikkerhetsklarering på ulike nivåer. Det kan derfor være krav om sikkerhetsklarering i noen prosjekter/stillinger.
Mer enn en arbeidsplas
I COWI jobber vi sammen med kundene våre for å skape en bærekraftig verden som er god å leve i. Det gjør vi ved å bruke både kunnskap og nysgjerrighet, og noen ganger også mot, for å skape løsningene verden trenger i dag for å få en bedre morgendag. Derfor sier vi nei til prosjekter knyttet til fossil energi og har et mål om at 100% av omsetningen vår skal komme fra prosjekter som er med å flytte verden i en bærekraftig retning.
Vi setter pris på mangfold og utviklingsmuligheter og ønsker et miljø der alle føler tilhørighet og har det gøy sammen. Det får frem det beste i deg, både på jobb og hjemme.
Vi holder hovedsakelig til i Skandinavia, Storbritannia, Nord-Amerika og India, og per i dag er vi 7,300 kolleger med kompetanse innen teknologi, arkitektur, energi og miljø.
I tillegg tilbyr vi:
- Muligheten til å bygge opp din kompetanse med spennende prosjekter
- Gode muligheter til egenutvikling gjennom personlig utviklingsplan, COWI Academy og mentorordningen COWI Connect
- Nasjonalt og internasjonalt samarbeid på tvers av organisasjon og fagfelt. Vi har ca. 70 ulike faglige nettverk i COWI
- Et aktivt bedriftslag, lønningstreff og bedriftshytter
- Fleksibel arbeidstid med hjemmekontorordning, fem ukers ferie og fri mellom jul og nyttår
- Sist, men ikke minst, et godt arbeidsmiljø. Det er viktig for oss å være rause og stille opp for hverandre, noe som også gjenspeiles i trivsel- og medarbeiderundersøkelser
Har du flere spørsmål?
Da er du velkommen til å ta kontakt med avdelingsleder Jon Anders Grindahl på telefon +47 957 73 193 eller jagr@cowi.com. Vi kaller inn søkere fortløpende.
Vi tror på like muligheter
Vi tror på like muligheter for alle ansatte og arbeidssøkere. Ingen skal oppleve å bli diskriminert på bakgrunn av kjønn, kjønnsidentitet eller uttrykk, etnisitet, seksuell legning, religion eller annen tro, livssituasjon, funksjonsnedsettelse eller alder.
Stillingsinfo
Kontaktperson
Stillingstyper

Våre ansatte er vår største ressurs: Det er våre ansatte som gjør prosjektene vellykkede. Hos COWI får du en unik mulighet til å lære av de beste og utvikle potensialet ditt, og du får delta i å forme fremtidens samfunn. Sammen med lederen din utarbeider du en plan for din egen utvikling, og du får muligheten til å bygge på din kompetanse i både lokale og globale prosjekter fra dag til dag.
For mer informasjon, besøk oss her