Fristen for annonsen har gått ut

Prosjektleder
Prosjektleder innleie av lokaler
Nøkkelord
Seksjonen «Rådgivning innleie av lokaler» er en egen rådgivningstjeneste innen avdeling for Rådgivning og tidligfase. Rådgivningstjenesten bistår statlige virksomheter som leier kontorlokaler i et kommersielt utleiemarked. Vi leder alle prosesser knyttet til leieforholdet, ved relokalisering, inngåelse av leieavtaler eller reforhandling av eksisterende avtaler; fra innflytting til fraflytting og tilbakelevering. Tjenesteområdet er statens felles fagmiljø for statlig innleie – et målrettet verktøy for kostnadseffektivisering og bærekraftige kontorlokaler.
Arbeidsoppgaver
- Lede prosjekter iht. bestilling fra våre oppdragsgivere
- Rådgi oppdragsgivere om leiekontrakter, lokalisering, arealbruk, arbeidsplassutvikling, brukerinvolvering, bærekraft og endringsbehov
- Rådgi og lede i forhandlingssituasjoner
- Ivareta og sikre at statens overordnede føringer og retningslinjer etterleves
- Identifisere og tilrettelegge for tverrfaglig arbeid
- Kontinuerlig arbeide for at kvaliteten i prosjektleveransene forbedres og at det legges til rette for gevinstrealisering
- Anvende etablerte metoder og verktøy samt foreslå utvikling og forbedringer
- Bidra med kompetanseheving inn i prosjektledermiljøet
- Statusrapportering og sluttdokumentasjon
- Ulike prosjektrelaterte oppgaver
Ønskede kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på masternivå, for eksempel innen økonomi, eiendom, rettsvitenskap, endringsledelse og arkitektur
- Minimum 4 års relevant arbeidserfaring herunder erfaring med forhandlinger
- Erfaring fra prosjekter med mange interessenter/involverte parter
- Kunnskap og kjennskap til markedet
- Dokumentert god virksomhetsforståelse og kommersiell tilnærming
- Evne til å se sammenhenger og avhengigheter mellom organisasjon, system, prosess og løsninger
- Kunnskap om klima, miljø og sirkulærøkonomi
Personlige egenskaper
- Positiv og løsningsorientert med fokus på kvalitet og forbedring
- Strukturert, målrettet med høy grad av gjennomføringsevne
- Den rette kandidaten er omgjengelig og tillitsskapende, og fremmer samarbeid med interne og eksterne partnere
- Meget gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk
- Evne til å håndtere komplekse problemstillinger og tenke konseptuelt i en kommersiell kontekst
- Den rette kandidaten må kunne håndtere flere prosjekter parallelt i en hektisk hverdag
Vi tilbyr
- Vi tilbyr en spennende jobb med et viktig samfunnsoppdrag i et godt fagmiljø, faglige utfordringer, og anledning til å delta i utviklingen av et viktig tjenesteområde i staten
- Stillingen inngår i et tverrfaglig samarbeid med kollegaer fra andre avdelinger i Statsbygg og øvrige samarbeidspartnere
- Stillingen lønnes som seniorrådgiver/spesialrådgiver fra kr 700 000,- til kr 1 100 000,-, avhengig av erfaring og kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes 2% til Statens Pensjonskasse
- Overtidsbetalt, sommertid, fleksible ordninger for fri/avspasering, bruk av hjemmekontor og støtteordninger for trening og eget bedriftsidrettslag
- Moderne arbeidsplass i Byporten med godt kollektivtransporttilbud, gratis sykkelparkering innendørs og en fantastisk lunsj i egen kantine
Stillingsinfo
Kontaktperson
Stillingstyper

Statsbygg er en av Norges største byggherrer og eiendomsforvaltere, og gir råd til staten i bygge- og eiendomssaker. På vegne av staten leder vi noen av landets største og mest komplekse byggeprosjekter og tar vare på noen av våre aller viktigste eiendommer. Statsbygg skal tenke og handle langsiktig, og derfor har vi satt oss ambisiøse mål. Vi skal være en virksomhet som ser dagens og framtidens behov hos de som bruker bygningene våre, og vi satser spesielt på bærekraft, seriøsitet og innovasjon.