Hopp til hovedinnhold
Tekjobb
Ny i dag

Prosjektleder

Er du prosjektlederen som kan gjøre IMDi rustet til å takle en økende endringstakt?

IMDiOslo24. februar 2025
Søk her

Kontaktperson

Christine Rabassa Stautland

Avdelingsleder

+47 480 57 200

Nøkkelord

ProsjektledelseDigitaliseringLedelse SamarbeidKoordinering

Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) er godt igang med en spennende reise innen digitalisering med bl.a produktområder og tjenesteutvikling på Azure skyplattformer basert på smidige og DevOps metoder.

Digitaliseringsavdelingen har ansvar for IMDis digitale tjenesteportefølje over et bredt spekter av fagområder, og har en pådriverrolle for god utnyttelse av teknologiske muligheter. Vår tjenesteportefølje består hovedsakelig av egenutviklede løsninger. Avdelingen har også ansvar for helhetlig digital styringsmodell som krysser organisatoriske grenser, med smidige metoder for tjenesteutvikling.

Hos oss kommer du til å jobbe sammen med dyktige, rause og engasjerte kolleger.
Vi er en positiv gjeng som er opptatt av innovasjon og kontinuerlig forbedring, med tillittsbasert ledelse som legger til rette for prøving og feiling. Du vil lede en eller flere digitaliseringstjenester som er bemannet av IMDi interne fagressurser og ressurser fra våre leverandører i tverrfaglige team med kontinuerlige leveranser.

Vi søker etter prosjektleder som trives med å lede viktige og samfunnsnyttige digitale tjenester.
Vi ser etter deg som har erfaring fra smidig prosjektledelse, produktledelse eller utviklingsledelse; gjerne som konsulent eller hos statlige etater. Du er opptatt av ledelse, teknologi og kontinuerlig forbedring. Du trives med å skape et samspill i teamet slik at alle lykkes, enten de er kollegaer eller konsulenter.

Arbeidsoppgaver

  • Lede og motivere smidige produktteam.
  • Styre digitale tjenester med kontinuerlige leveranser, inkl. rapportering, risikohåndtering, økonomi- og kontraktshåndtering.
  • Samarbeide tett med agile PMO, områdetjenesteeieren, tjenesteeieren og tverrfaglig team inkl. fagressurser og leverandører.
  • Bidra aktivt til en løpende og god dialog rundt utfordringer knyttet til for eksempel ressurstilgang, interessenter, håndtering av usikkerheter og kvalitetsutfordringer, samt oppståtte avvik i fremdrift, kostnader, omfang, etc.
  • Planlegge, og på sikt, lede anskaffelsesprosesser.

Kvalifikasjoner

Må-krav:

  • Universitets- eller høyskoleutdanning, fortrinnsvis bachelorgrad, men lengre, relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet. Alle søkere må legge ved dokumentasjon på utdanning fra vitnemålsportalen: https://www.vitnemalsportalen.no/.
  • Erfaring fra ledelse av digitale utviklingsprosjekter og/eller erfaring fra ledelse av produktteam (som for eksempel i roller som prosjektleder, teamlead, produktleder eller Scrum master).
  • God norsk fremstillingsevne muntlig og skriftlig.

Fordelskrav:

  • God teknisk forståelse
  • En eller flere sertifiseringer innen prosjektledelse og smidige rammeverk (som for eksempel PSM, PMP, CSM, ITPP, Prince2 Agile, SAFe eller ISTQB agile).
  • Kjennskap til Smidig og DevOps metoder med kontinuerlige leveranser.
  • Praktisk erfaring med offentlig anskaffelser og erfaring innenfor SSA-avtaler.

Personlige egenskaper

For å lykkes og trives i rollen, må du:

  • Være en trygg leder og motivator for tverrfaglige team.
  • Ha en evne til å bygge og tilrettelegge for en god team-dynamikk.
  • Ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter med mennesker med ulike faglige bakgrunner.
  • Være selvstendig, initiativsterk, strukturert og løsningsorientert.
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø og deling av kunnskap.
  • Ha interesse for nye teknologier og nye arbeidsmetoder.

Vi tilbyr

  • Lønn som Prosjektleder, stillingskode 1113 (Prosjektleder). Lønn i henhold til statens regulativ fra kr 732 300 til 870 900. Lønn fastsettes etter en helhetsvurdering av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
  • Fleksibilitet i arbeidssituasjonen.
  • Du vil, som ansatt i staten, bli medlem i Statens pensjonskasse, som gir deg mange goder i tillegg til livsvarig alderspensjon og AFP. Du kan ha rett til økonomisk støtte hvis du blir syk eller ufør, familien din kan ha rett til økonomisk støtte når du dør, du blir forsikret mot yrkesskade eller yrkessykdom, og du får gode betingelser på boliglån. Les mer om ansattegodene dine på www.spk.no/medlemskap.
  • IMDi har en familievennlig og livsfaseorientert personalpolitikk med gode og fleksible arbeidstidsordninger og mulighet til å trene arbeidstiden. Vi tilpasser arbeidshverdagen etter ansattes rettigheter, behov og livssituasjon.
  • IMDi fokuserer på kontinuerlig kompetanseutvikling for den enkelte og vil stimulere til at alle våre ansatte tilegner seg ny og nyttig kunnskap. Derfor har vi gode ordninger for opplæring i forskjellige kurs og sertifiseringsprogram for å opprettholde faglig dyktighet og profesjonalitet på lang sikt.
  • Godt faglig og flerkulturelt arbeidsmiljø.
  • En mangfoldig arbeidsplass, både i bakgrunn, erfaringer og livsfaser.
  • Arbeidssted i Oslo sentrum med kort vei til buss, trikk og tog; med treningsrom, garderobe og innendørs sykkelparkering i bygget.

Stillingsinfo

Frist24. februar 2025

Kontaktperson

Christine Rabassa Stautland

Avdelingsleder


Stillingstyper

Fast ansettelse,Offentlig,Ledelse,Hybrid

Industrier


Se flere stillinger fra IMDi

Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) er et direktorat underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet (AID). IMDi er et gjennomføringsorgan for integreringspolitikken, og skal som forvaltningsorgan og kompetansesenter styrke kommunenes, sektormyndighetenes og andre samarbeidspartneres kunnskap og kompetanse om integrering og mangfold, slik at kommuners og sektorers samfunnsoppdrag kan utføres best mulig. Direktoratets hovedarbeidsområder er bosetting av nyankomne med flyktningbakgrunn og oppfølging av introduksjonsloven, bidra til økt sysselsetting blant personer med innvandrerbakgrunn, dialog med minoritetsbefolkningen, tilrettelegging av offentlige tjenester, forebygging av tvangsekteskap, utvikling og formidling av kunnskap. IMDi er nasjonal fagmyndighet for tolking i offentlig sektor.

Direktoratet ble opprettet 1. januar 2006 og har ca. 275 ansatte fordelt på kontorer i Narvik og Oslo. Ca. 35 prosent av IMDis ansatte har innvandrerbakgrunn. Direktoratet har i 2023 ca. 371 mill. kr. i driftsbudsjett og forvalter ca. 18,8 mrd. kr. i tilskuddsmidler. Arbeidsspråket i direktoratet er norsk.