Tekjobb

Fristen for annonsen har gått ut

Produkteier IT

Liker du å jobbe i skjæringspunktet mellom forretning og teknologi?

Söderberg & Partners ASLysaker12. april 2023
Søk her

Kontaktperson

Benedicte O. Frydendal

CTO

benedicte.frydendal@soderbergpartners.com

Stillingsbeskrivelse

Söderberg og Partners kompetente IT-avdeling er en sentral støttespiller og bidragsyter i selskapets strategiske og operasjonelle arbeid. Vi utvider nå med en Produkteier for å øke vår kapasitet og kompetanse og samtidig bygge et enda sterkere miljø for forvaltning og utvikling av våre fagsystemer.

Vi har knyttet til oss noen av de beste IT-partnerne i markedet som CapGemini, OXX, Mobit med flere. Sammen med partnere, og vårt eget utviklingsmiljø, lager vi IT-løsninger som gir Söderberg & Partners markedsfordeler i tillegg til bransjens mest fornøyde kunder og medarbeidere.

Våre IT-løsninger skal være effektive og stå seg, selv om markedet og omverdenen endres. Vi satser derfor på et internt IT-miljø som først definerer, tenker ut og deretter bygger de riktige løsningene på rett måte. Noen ganger må vi kompromisse og finne løsninger utenfor boksen, men en ting er sikkert; det blir aldri kjedelig! Vårt mål for 2023 er et systemlandskap som inneholder bl.a master data management, integrasjonsplattform, nye fagsystem og digitale flater for både kunder og partnere. Vi skal fortsette å bygge portaler og våre kunder skal kjenne sitt totale kundeforhold gjennom digitale og sikre tjenester.

Som Produkteier får du ansvaret for forvaltning og videreutvikling av våre IT-løsninger. Du vil bistå forretningen ved behov for oppdateringer i systemene i forbindelse med at våre tjenester og produkter endres eller når nye produkter skal lanseres.

Dine ansvarsområder:

  • Bistå forretningen med å formulere endringsønsker som er i tråd med vår IT-strategi og retningslinjer for arkitektur
  • Forvalte og kontinuerlig forbedre datamodeller, arbeidsflyter og automatisering i løsningene
  • Utvikle brukerhistorier og spesifisere utviklingsarbeid
  • Eie prioriteringsfora og prioritere hva som skal utvikles
  • Jobbe tett mot leverandør og utvikler av løsningene
  • Brukeropplæring i systemene
  • 1. linje brukerstøtte
  • Utføre endringer og konfigurasjoner
  • Testing og testplanlegging

Hvem er du?

Til denne rollen ønsker vi oss en som har kunnskap om og erfaring med systemutviklingsmetodikk eller forvaltning med smidig metodikk. Du har erfaring med å strukturere opp og beskrive ulike behov og krav også i henhold til juridiske føringer.

I tillegg bør du ha kjennskap til noen av følgende løsninger:

  • Azure tjenesteplattform
  • MS Dynamics
  • Office 365
  • EPI-server
  • Wims
  • Visma Global
  • Zisson

Som person er du proaktiv og søkende og en som brenner for å lage gode og skalerbare løsninger. Du har et genuint ønske om å rydde opp i ineffektiviteter. Du har evnen til å omsette ulike behov til funksjonelle beskrivelser og smarte løsninger. I tillegg ser du at godt samarbeid med forretningen er en forutsetning for å skape de beste resultatene.

S&P fokuserer på å være en inkluderende og mangfoldig virksomhet, også når vi rekrutterer. Vi ønsker oss derfor en variert søkermasse med ulik bakgrunn. Vi tenker likevel at du i tillegg til rett erfaring har IT-relatert eller annen relevant utdannelse.

Hvorfor Söderberg & Partners?

Våre verdier modig, banebrytende, ansvarsfull og imøtekommende preger og definerer kulturen vår. Hos oss blir du del av et hyggelig og uformelt miljø med sterk og allsidig fagkompetanse. Vi jobber tett med kunder, leverandører og hverandre og får på den måten stadig utviklet oss. Vi har høye ambisjoner og stort engasjement, noe som skaper et inspirerende arbeidsmiljø.

Vår arbeidshverdag er fleksibel, men vi mener god kultur først og fremst skapes gjennom samhandling på kontoret. Vi er opptatt av samarbeid og sosialt samvær på tvers av lokasjon, og arrangerer jevnlig både faglige og sosiale samlinger.

Vi håper du er blitt nysgjerrig og vil vite mer. Ta gjerne kontakt med Benedicte for en uforpliktende prat! Ellers er det enkelt å melde interesse - via søknadsskjemaet svarer du på et par spørsmål og legger ved din CV.

Stillingsinfo

Frist12. april 2023
ArbeidsspråkNorsk

Kontaktperson


Industrier

IT

Se flere stillinger fra Söderberg & Partners AS

Söderberg & Partners er den største aktøren innenfor formuesforvaltning, forsikringsmegling og pensjonsrådgivning i Norden. Samlet har Söderberg & Partners-gruppen i overkant av 800 mrd. kroner under rådgivning og er Nordens største frittstående innkjøper av forsikringer på vegne av sine kunder.

Konsernet omsatte for 7,5 mrd. kroner i 2022 og har over 2500 ansatte. Selskapet har virksomheter i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Luxembourg, Spania og Nederland.

I Norge er vi ca. 350 ansatte innen forsikringsområdet, med kontorer på flere geografiske lokasjoner. Hovedkontoret ligger på Lysaker.

Vi har en sterk bedriftskultur der våre ansatte har høye ambisjoner samt stort engasjement. Organisasjonen er kreativ og dynamisk og preges av korte beslutningsveier og stort rom for personlig initiativ. Dette skaper et inspirerende miljø hvor du har muligheter for å utvikle deg raskt.

Vi er stadig på jakt etter nye dyktige medarbeider som deler vårt ønske om å lykkes. Vil du være med oss på reisen videre?