Hopp til hovedinnhold
Tekjobb

Fristen for annonsen har gått ut

Økonomirådgiver byvekst

Statens vegvesenTrondheim, Molde15. juni 2023
Søk her

Kontaktperson

Cathrine Helle-Tautra

Seksjonssjef

+47 928 64 040

I denne jobben får du være med å påvirke byutviklingen i Ålesund og Trondheimsområdet. Vi bidrar i tett samarbeid med ulike aktører. Statens vegvesen har gjennom tildelingsbrevet fra Samferdselsdepartementet fått i oppdrag å følge opp tilskudd og bruk av bompenger, enten det er på kommunal veg, fylkesveg eller riksveg. For å kunne gjennomføre vårt oppdrag knyttet til oppfølging av bypakker og byvekstavtaler trenger vi deg som er kompetent og engasjert i rollen som økonomirådgiver.

Du vil bli en del av seksjonen Utredning midt med 13 medarbeidere fordelt på kontorstedene Steinkjer, Trondheim og Molde. Seksjonen har ansvar for å styrke Statens vegvesen som den fremste samfunnsaktøren innen veg og vegtransport regionalt og lokalt.

Arbeidsoppgaver

Dine arbeidsoppgaver vil være

  • ansvar for økonomisk oppfølging, koordinering og rapportering av Miljøpakken og Bypakke Ålesund og Byvekstavtale for Trondheimsområdet.
  • oversikt og oppfølging av budsjett/rammer, forbruk og prognoser.
  • koordinere rekvirering av bompenger.
  • forvalte tilskudd innenfor rammene av inngåtte byvekstavtaler og statlig økonomiregelverk.
  • Andre saksbehandleroppgaver i utredningsseksjonen som å være kontaktperson innenfor økonomi, samt utvikle og forbedre/forenkle rutiner innenfor avdelingens økonomiske ansvarsområde.

Kompetanser

Du må ha

  • relevant høyere utdanning fra universitet eller høyskole, min. 3 år innen økonomi, gjerne master. For kandidater med sterk og relevant arbeidserfaring for de aktuelle fagområdene, og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan kravet til utdanning fravikes.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
  • Kompetanse i analysering av tall og regnskapsinformasjon.

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av papirene dine og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no).

Det er en fordel om du har

  • erfaring fra erfaring fra offentlig revisjon, internkontroll, regnskapsanalyse og økonomioppfølging av prosjekt.

Personlige kvalifikasjoner

Vi ser etter deg som

  • er praktisk og strukturert i din tilnærming til oppgaveløsing.
  • evner å forstå oppgavene i en større sammenheng
  • har gode kommunikasjons – og samarbeidsferdigheter.
  • har evne til å ta initiativ og arbeide selvstendig

Videreutvikling av kompetansen din

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du får utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med våre nye utfordringer. Hos oss vil du ha store muligheter til å kunne forme din egen arbeidshverdag og jobbe med faglige kunnskapsrike medarbeidere innenfor området. Kontinuerlig videreutvikling av kompetansen vil også være en naturlig del av hverdagen.

Vi tilbyr

  • spennende arbeidsoppgaver i et svært kompetent fagmiljø med gode utviklingsmuligheter i en kultur som oppfordrer til faglig påfyll
  • godt arbeidsmiljø i nye, moderne lokaler sentralt i Trondheim. Kontorbyggene våre er universelt utformet, og dersom behov strekker vi oss langt for å kunne tilrettelegge ytterliggere.
  • god opplæring, onboardingsprogram og fadderordning
  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • mulighet for trening i arbeidstiden, eller støtte til andre treningsaktiviteter
  • god pensjonsordning og mulighet for boliglån i Statens pensjonskasse

Lønn avtales basert på kompetanse og erfaring i samsvar med lønnspolitikken vår.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen mener at inkludering og mangfold gjør at vi løser oppgavene våre bedre. Vi ønsker flere medarbeidere med nedsatt funksjonsevne, innvandrerbakgrunn og hull i CV’en. Hvis dette gjelder deg, oppfordrer vi deg til å krysse av i jobbsøkerportalen. Vi vil naturligvis tilrettelegge for deg om du får jobben. Vi bruker avkrysningen(e) til å velge ut de rette kandidatene, samt anonymisert statistikk.

Offentlig søkerliste

Åpenhet og gjennomsiktighet i forvaltningen er viktig. Alle som søker hos oss står på offentlig søkerliste, om de ikke oppgir en god grunn for unntak. Ber du om unntak, tar vi kontakt med deg hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge.

Synes du rollen som økonomirådgiver høres interessant ut?

Kontakt seksjonssjef Cathrine Helle- Tautra, tlf: 928 64 040, for en uforpliktende hyggelig prat og mer informasjon.

Stillingsinfo

Frist15. juni 2023
ArbeidsspråkNorsk

Kontaktperson

Cathrine Helle-Tautra

Seksjonssjef


Stillingstyper

Fast ansettelse

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.