Hopp til hovedinnhold
Tekjobb

Fristen for annonsen har gått ut

Økonomirådgiver

Statens vegvesenBodø14. mai 2023
Søk her

Kontaktperson

Tore Lysberg

Leder

+47 913 45 738

Liker du å dele kunnskap, jobbe i team og bistå våre ledere og kontraktsansvarlige med økonomisk oppfølging? Da har vi stillingen for deg!

Avdeling Drift og vedlikehold nord har ledig stilling som økonomirådgiver. Stillingen er plassert i stab hos avdelingsdirektør og har kontorsted Bodø.

I tillegg til økonomisk bistand til ledere og kontraktsansvarlige vil dine hovedoppgaver være:

  • regnskaps- , budsjett-, prognose- og rapporteringsarbeid
  • rådgivning, veiledning og analyser

Kompetansekrav

Vi ser etter deg som har minimum 3-årig økonomiutdanning fra universitet eller høgskole.

Det vil være en fordel dersom du har

  • relevant erfaring fra fagområdet
  • kjennskap til systemene UNIT4 og ISY PØ - disse vil være sentrale i arbeidshverdagen din

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no).

Vi legger vekt på personlige egenskaper og vil at du:

  • er initiativrik og selvstendig, men og en god lagspiller som liker å dele kunnskap og bistå andre
  • har gode samarbeidsevner, kommuniserer godt skriftlig og muntlig og bidrar positivt inn i arbeidsmiljøet
  • evner å jobbe med detaljene, men ser også helheten
  • leverer til rett tid med rett kvalitet også når det er hektisk

Les dette før du søker!

Fyll inn søknadsskjemaet nøyaktig!

På grunn av kravene til utvidet søkerlistene må feltene for utdanning og erfaring fylles ut. Det er ikke tilstrekkelig å kun legge ved CV. Legg også ved relevante vitnemål og attester.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen mener at inkludering og mangfold gjør at vi blir bedre på å løse oppgavene våre. Vi ønsker flere medarbeidere med nedsatt funksjonsevne, innvandrerbakgrunn og hull i CVen, så om du kan krysse av for dette i jobbsøkerportalen, oppfordrer vi deg til å gjøre det. Får du jobben, vil vi naturligvis legge til rette for deg om du trenger det. Avkrysningene brukes kun til å sørge for at vi velger ut de rette kandidatene, i tillegg til anonymisert statistikk. Les dette før du krysser av

Søkerlista er offentlig

Åpenhet og gjennomsiktighet i forvaltningen er viktig, derfor vil alle som søker hos oss bli satt opp på den offentlige søkerlista om de ikke oppgir en god grunn. Om du har bedt om å ikke bli satt opp på lista, tar vi kontakt med deg hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge.

Har du spørsmål om stillingen?

Kontakt leder Tore Lysberg, tlf. 91345738

Vi tilbyr

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med våre nye utfordringer.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • introduksjonsprogram og fadderordning
  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Stillingsinfo

Frist14. mai 2023
ArbeidsspråkNorsk

Kontaktperson

Tore Lysberg

Leder


Stillingstyper

Fast ansettelse

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.