Hopp til hovedinnhold
Tekjobb

Fristen for annonsen har gått ut

Kundeveileder / saksbehandler

Skap en forskjell som kundeveileder ved trafikkstasjonene

Statens vegvesenRisløkka og Billingstad24. oktober 2023
Søk her

Kontaktperson

Mikael Khokhar

Leder

+47 920 97 860

Om stillingene

Vi har to ledige stillinger ved Risløkka trafikkstasjon og en ledig stilling ved Billingstad trafikkstasjon. Du må regne med noe reising til nærliggende trafikkstasjoner ved behov.

Som kundeveileder betjener du trafikant- og kjøretøydivisjonens førstelinje. Du vil behandle kunder i skranken, veilede og saksbehandle. Vi søker derfor etter personer som trives med kundekontakt og har gode formidlingsevner. Stadig flere oppgaver kan løses med digitale verktøy, som gjør at det stilles høyere krav til oss. Vi er under stadig utvikling, så du må være klar for omstilling og endring – og vi setter pris på om du er en delaktig pådriver for dette. Det er viktig for oss at de ansatte blir trygge på arbeidsoppgavene sine og her vil du bli en del av et miljø der vi hjelper og støtter hverandre.

Arbeidsoppgaver

  • Kundebehandling i skranke
  • Utstedelse førerkort og andre kompetansebevis
  • Administrasjon av teoriprøver
  • Registrering kjøretøy (bestille skilt, kreve inn ulike avgifter, utstede vognkort)
  • Saksbehandling etter Vegtrafikkloven med tilhørende forskrifter
  • Veiledning av kunder over telefon

For å lykkes i arbeidet som kundeveileder er det viktig at du trives med kundekontakt i skranke og på telefon. Du må trives med å håndheve lov og forskrifter, da dette er en viktig del av arbeidet. Du må være komfortabel med å kombinere myndighetsrollen med service og god kundebehandling. Håndheving av lov og forskrifter er ikke alltid er etter kundens ønske –likevel ønsker vi alltid å etterlate et godt inntrykk.

Vår arbeidshverdag er hektisk og detaljrik, så det gjelder å holde hodet kaldt. Du vil få god opplæring, før det forventes at du arbeider selvstendig og effektivt med dine oppgaver, og at du samtidig bidrar til samarbeid og felles fremgang for teamet.

Kompetansekrav

  • 3-årig relevant utdanning fra høgskole eller universitet.
  • Omfattende og relevant erfaring innen de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Erfaring fra servicevirksomhet eller offentlig tjenesteyting og interesse for juss er ønskelig
  • Kommunikasjonsferdigheter «ansikt til ansikt» vil vektlegges
  • Det kreves både vilje og kompetanse til å sette seg inn i nye systemer og verktøy som er en del av hverdagen vår
  • Førerkort klasse B

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).

Personlige egenskaper

I tillegg til faglige kvalifikasjoner og erfaring leter vi også etter riktige egenskaper, holdninger og motivasjon. Til denne stillingen er vi på utkikk etter en kollega som har disse egenskapene:

  • Du er fleksibel, og har gode evner til å tilpasse seg ulike situasjoner og mennesker.
  • Du er serviceinnstilt og komfortabel med å skulle kombinere tjenesteyting med myndighetsrollen.
  • Du har godt humør og gode samarbeidsegenskaper med evne til å styrke dine kolleger.
  • Du setter pris på struktur, trives med å ta initiativ, og motiveres av resultater.
  • Du er selvstendig og tar egne beslutninger, og spør om hjelp hvis du er usikker.

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt imot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • introduksjonsprogram og fadderordning
  • fleksitid og muligheter for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • interne studier og gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Kontakt leder Mikael Khokhar tlf. +47 920 97 860

Stillingsinfo

Frist24. oktober 2023
ArbeidsspråkNorsk

Kontaktperson

Mikael Khokhar

Leder


Stillingstyper

Fast ansettelse

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.