Fristen for annonsen har gått ut

Innkjøper

Vil du være med å sikre gode og bærekraftige innkjøp?

Statens vegvesen Moss12. juni 2024
Søk her

Kontaktperson

Tomas Miøen

tomas.mioen@vegvesen.no

Vi trenger en ny medarbeider med ansvar for innkjøp/leverandøravtaler til estatens bygg. Stillingen er plassert i Divisjon Fellesfunksjoner, Bygg og eiendom, Avtaleforvaltning. Vi holder til i morderne lokaler i Moss sentrum.

Arbeidsoppgaver:

Oppgavene omfatter inngåelse og avtalemessig oppfølgning av leverandøravtaler knyttet til etatens bygg og eiendommer i hele landet (kontor, trafikkstasjoner, anleggskontorer mv.). Varer og tjenester som kjøpes inn omfatter bl.a. renhold, kantine, sikkerhet/vakthold, energi, møbler, rekvisita, håndverkertjenester, driftstjenester (elektro, VVS mv.). Du vil inngå i et team i seksjonen og samarbeide med anskaffelsesseksjonen og brukerne av avtalene. Anskaffelsesseksjonen har ansvar for verktøyene KGV/KAV og spørsmål knyttet til lov og forskrifter. Brukerne bidrar med beskrivelse av hva som skal kjøpes inn og har den daglige kontakten med leverandør.

Ved inngåelse av avtaler gjennomføres en anskaffelsesanalyse og du vil ha ansvar for at det utarbeides kravspesifikasjoner, prisskjema og tildelingskriterier. Videre skal det gjennomføres evaluering av innkomne tilbud og tildeling av oppdrag.

Kompetansekrav

  • Du har utdanning fra universitet eller høyskole (minimum 3 år) innen økonomiske/juridiske/administrative fag.
  • Du har fortrinnsvis erfaring fra bygg/eiendomsbransjen.
  • Erfaring fra innkjøp/anskaffelser, helst innen offentlig sektor.
  • Det er særlig ønskelig med erfaring fra innkjøp knyttet til drift av bygg.
  • Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk –

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, krever vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).

Personlige egenskaper, som vi mener vil hjelpe deg å lykkes i denne rollen:

  • Selvstendighet
  • God forretningsforståelse
  • Praktisk og strukturert tilnærming til oppgaveløsning
  • Gode samarbeidsevner, kunne bidra til et godt arbeidsmiljø og kompetansedeling

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt imot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Ønsker du mer informasjon om stillingen?

Ta kontakt med Tomas Miøen på telefon +47 916 53 586 eller på epost: tomas.mioen@vegvesen.no eller Nanett Thompson Bordewick, rekrutteringsrådgiver Manpower, telefon: +47 970 07 189.

Stillingsinfo

Frist12. juni 2024
ArbeidsspråkNorsk

Kontaktperson


Stillingstyper

Fast ansettelse,Offentlig

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.