Fristen for annonsen har gått ut

IKT Sikkerhetsansvarlig - teammedlem
Sikkerhetsteam i Oslo søker deg!

Kontaktpersoner
Stillingsbeskrivelse
Oslo er en hovedstad det skal være godt å bo i og fint å besøke. Med sine snart 700 000 innbyggere, er Oslo kommune i kontinuerlig utvikling for å levere de tjenestene innbyggerne trenger også i fremtiden. Sammen skal vi legge til rette for at Oslo kommunes 53 000 ansatte er bevisst og har kompetanse på sikker bruk av tjenestene vi leverer.
Disse tjenestene krever også en sikker IKT-infrastruktur, derfor lurer vi på om du ønsker å bidra i dette arbeidet? Nå har du muligheten, for vi er på utkikk etter et nytt medlem til det tekniske IKT-sikkerhetsteamet vårt som i dag består av åtte ansatte. Du har allerede jobbet noen år med tekniske sikkerhetsrelaterte problemstillinger etter endt utdanning og kan vise til relevant erfaring for arbeidsoppgavene. Vi som er IKT-Sikkerhetsansvarlige følger primært opp sikkerhetsrisiko som berører sentrale infrastrukturkomponenter. Drift er satt ut til eksterne leverandører så mye av arbeidet omhandler derfor blant annet kravstilling og leverandøroppfølging. Vi tar stadig i bruk ny teknologi og jobber aktivt hver dag for å modernisere kommunens felles systemdriftsplattform.
Bli med oss å utvikle dette viktige samfunnsoppdraget!
Arbeidsoppgaver
- Aktivt bidra til å definere og forvalte felles sikkerhetsarkitektur og sikkerhetsprinsipper i samarbeid med underleverandører
- Ansvarlig for å gjennomføre og fasilitere risiko og sårbarhetsanalyser for å dokumentere risikonivå på kommunens felles systemdriftsplattform
- Bidra sammen med underleverandørene til at sikkerhetsnivået på kommunens felles systemdriftsplattform er innenfor akseptabelt risikonivå
- Representere fagmiljøet for IKT sikkerhet inn i større prosjekter/anskaffelser som prosjektmedlem
- Planlegge, bestille og følge opp eksterne revisjoner
- Planlegge, bidra i utførelsen og følge opp tiltak etter interne kontroller
- Rådgiver for organisasjonens ledelse innen IKT sikkerhet
- Ansvarlig for at styringssystem holdes oppdatert og videreutvikles
Kvalifikasjoner
- Bachelor-utdanning eller høyere innen IKT/informatikk, fortrinnsvis med spesialisering innen informasjonssikkerhet
- Minimum fire års relevant arbeidserfaring innen fagområdet
- Gode kommunikasjonsevner, både på norsk og engelsk
Personlige egenskaper
- Du har et sterkt engasjement for fagfeltet
- Du er strukturert og løsningsorientert
- Du er ansvarsbevisst
- Du har gode samarbeidsevner
- Du evner å arbeide selvstendig og i team
Vi tilbyr
- Mulighet til å jobbe med en av Norges største og mest komplekse organisasjoner med tilhørende IKT-infrastruktur
- Mulighet til å bidra til utvikling av gode og sikre tjenester innen ulike fagområder
- Mulighet til å jobbe i et stort IKT-sikkerhetsmiljø sammen med dyktige teammedlemmer med ulike kompetanseområder innen IKT-sikkerhetsfaget
- En organisasjon som legger vekt på kompetansebygging og faglig utvikling av ansatte
- Gode muligheter for hjemmekontor
- Helt nyoppussede lokaler som er tilpasset den nye arbeidshverdagen
- God tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring
- Lønnsramme for stillingen er 50-60 som tilsvarer 711.300 til 866.700
- Sentral beliggenhet med gode muligheter for offentlig transport
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det
Søkere som ønsker sin søknad unntatt fra offentlighet, bes opplyse om dette og grunngi dette særskilt. I henhold til offentlegloven § 25 kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Stillingsinfo
Kontaktpersoner
Stillingstyper
Industrier

Utviklings- og kompetanseetaten (UKE) er Oslo kommunes interne tjenesteleverandør. Vi ivaretar konsernovergripende utviklings-, forvaltnings- og driftsoppgaver, som skal understøtte virksomhetenes behov for effektiv digitalisering og gode digitale arbeidsverktøy for de ansatte. Våre 370 ansatte leverer et bredt spekter av frivillige og obligatoriske fellestjenester til kommunens 50 virksomheter innen blant annet IT, anskaffelser, prosjektledelse, organisasjonsutvikling, lederstøtte, rekruttering, lønn, regnskap, økonomi og kommunikasjon.
Vi gir kommunens virksomheter tilgang til smarte, samordnede og universelt utformede arbeidsverktøy, slik at innbyggere og næringsliv får et mest mulig effektivt og godt møte med kommunen.