Hopp til hovedinnhold
Tekjobb

Fristen for annonsen har gått ut

Faglig rådgiver GIS/IT

Faglig rådgiver for Nasjonal Vegdatabank i Statens vegvesen

Statens vegvesenLillehammer10. november 2023
Søk her

Kontaktperson

Petter Bakke

Seksjonssjef

+47 907 81 085

Er du den vi ser etter?

Vi styrker den allerede meget kompetente geodataseksjonen i Statens vegvesen med en faglig rådgiver innen GIS/IT. Ønsker du å sikre at vi har effektive systemer og løsninger for å dekke alle behov knyttet til oppdatering, tilrettelegging, administrasjon og vedlikehold av dataene i Nasjonal Vegdatabank? Da kan dette være stillingen for deg!

Dette vil du jobbe med!

Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være å

  • identifisere, beskrive og strukturere behovene til ulike brukergrupper.
  • utvikle og vedlikeholde målbildet for systemarkitekturen.
  • opprettholde tett dialog med interne og eksterne brukere for å forstå behov og ønsker, samt informere om fremdrift og utviklinger.
  • utarbeide både langsiktige og kortsiktige planer for videreutvikling.
  • koordinere og følge opp systemutvikling.
  • Bidra rundt faglig støtte til ulike brukergrupper.

Arbeidssted for denne stillingen vil primært være Lillehammer, med alternativene Hamar eller Moss. Imidlertid kan vi også vurdere andre større kontorlokasjoner i Statens vegvesen. Vennligst oppgi din foretrukne kontorlokasjon i søknaden.

Den Nasjonale Vegdatabanken inneholder omfattende informasjon om veinettverket i Norge og er et kritisk system med svært høy bruk. Disse dataene har en rekke anvendelser, inkludert førerstøttesystemer, bilnavigasjonssystemer, veivedlikehold og ulike analyser. Vedlikehold og oppdatering av dataene er et samarbeid mellom flere aktører, inkludert Statens vegvesen, kommuner og fylkeskommuner.

Kompetansekrav

Du må ha

  • minimum treårig høyere utdannelse fra universitet eller høyskole innen relevante fagområdet som IT og geomatikk. Omfattende og relevant erfaring kan kompensere for kravet til formell utdannelse.
  • Solid forståelse for IT-systemer, IT-arkitektur og dataflyt.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.

Det er ønskelig med

  • mastergrad fra universitet eller høyskole innen relevante fagområder som IT og geomatikk.
  • erfaring som prosjektleder, produktansvarlig, løsningsarkitekt, koordinator eller lignende innen utvikling og administrasjon av GIS/IT-systemer.

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse | HK-dir (hkdir.no).

Personlige egenskaper

Vi ser etter deg som

  • er proaktiv og tar initiativ for å løse arbeidsoppgaver på en optimal måte.
  • er utadvendt og trives med samhandling med andre.
  • har sterke samarbeids- og kommunikasjonsevner.
  • evner å være innovativ og tenke kreativt.
  • er åpen for endringer, fleksibel og tilpasningsdyktig.

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Kontakt seksjonssjef Petter Bakke på tlf. +47 907 81 085 for en uforpliktende samtale.

Stillingsinfo

Frist10. november 2023
ArbeidsspråkNorsk

Kontaktperson

Petter Bakke

Seksjonssjef


Stillingstyper

Fast ansettelse

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.