Hopp til hovedinnhold
Tekjobb

Fristen for annonsen har gått ut

Avtaleforvalter

Vil du lede prosesser med søk etter nye lokaler og inngå leieavtaler?

Statens vegvesenMoss18. august 2024
Søk her

Kontaktperson

Tomas Miøen

Leder

91 65 35 86

Er du den vi ser etter?

Vi trenger en ny medarbeider for å jobbe med eiendomvirksomheten vår bruker. Det omfatter f.eks. kontorlokaler, lager, trafikkstasjon, kontrollstasjoner og prosjekt/anleggskontorer. Ansvar vil omfatte innleie av eiendom vi trenger i virksomheten og leie ut/selge eiendom vi ikke trenger. I tillegg vil vi gjerne styrke kompetansen/kapasiteten for analyse av eiendom (kostnader, markeder mv.).

Stillingen er plassert i Divisjon Fellesfunksjoner og HR, Bygg og eiendom, Avtaleforvaltning .Seksjonen består av 15 ansatte på 6 forskjellige lokasjoner i landet.

Vi holder til i moderne lokaler i Moss.

Arbeidsted for denne stillingen er primært Moss, men Bodø og Lillehammer kan vurderes.

Arbeidsoppgaver:

  • Lede prosesser med søk etter nye lokaler og inngå leieavtaler. Arbeidet krever tett dialog med andre avdelinger og berørte ledere, medarbeidere, tillitsvalgte og vernetjeneste.
  • Oppfølgning av eksisterende leieavtaler inklusive avregning av felleskostnader
  • Reforhandling og forlengelse av eksisterende leieforhold.
  • Løpende vurdering av potenisale for arealeffektivisering og kostnadsreduksjon
  • Gjennomføre salg av eiendom i samarbeid/koordinering med verdivurderere og meglere
  • Analysere alle deler av eiendomsvirksomheten inklusive kostnader, arealbruk, lokalisering mv.

Du vil arbeide både selvstendig og i team avhengig av oppgaven, men og i tett dialog med andre kollegaer/avdelinger og nærmeste leder.

Kompetansekrav

  • Du har utdanning fra universitet eller høyskole (minimum 3 år) innen økonomiske/juridiske/administrative fag. Lang arbeidserfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
  • Erfaring fra bygg/eiendomsbransjen.
  • Erfaring med bruk av Excel til analyseformål
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).

Det vil også bli lagt vekt på:

  • Selvstendighet
  • God forretningsforståelse
  • Praktisk og strukturert tilnærming til oppgaveløsning
  • Gode samarbeidsevner og kunne bidra til et godt arbeidsmiljø og kompetansedeling
  • Erfaring med bruk av PowerBI eller tilsvarende verktøy

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Hvorfor skal du velge oss?

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.

Vi tilbyr deg også disse godene:

  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
  • mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
  • gode muligheter for faglig påfyll

Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.

Krav til søknaden

Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.

Positiv særbehandling

Statens vegvesen er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.

Søkerlista er offentlig

Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.

Har du spørsmål om stillingen?

Kontakt leder Tomas Miøen tlf. 91653586

Sted: Skoggata 19, Moss

Stillingsinfo

Frist18. august 2024
ArbeidsspråkNorsk

Kontaktperson

Tomas Miøen

Leder


Stillingstyper

Offentlig,Fast ansettelse

Industrier


Se flere stillinger fra Statens vegvesen

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.

Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.

Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.