Fristen for annonsen har gått ut

Avtaleforvalter
Vil du være med å leie inn/ut, selge og analysere eiendom?
Nøkkelord
Vi trenger en ny kollega for å jobbe med eiendomsvirksomheten vår. Det omfatter f.eks. kontorlokaler, lager, trafikkstasjoner, kontrollstasjoner og prosjekt-/anleggskontorer.
Ansvar vil omfatte innleie av eiendom vi trenger i virksomheten og leie ut/selge eiendom vi ikke trenger. I tillegg vil vi gjerne styrke kompetansen/kapasiteten for analyse av eiendom (kostnader, markeder mv.).
Stillingen er plassert i Divisjon Fellesfunksjoner og HR, Bygg og eiendom, Avtaleforvaltning. Seksjonen
består av 15 ansatte på 6 forskjellige steder i landet.
Vi holder til i moderne lokaler i Moss.
Arbeidsted for denne stillingen er Moss, men Lillehammer og Drammen kan vurderes.
Arbeidsoppgaver:
- Lede prosesser med søk etter nye lokaler og inngå leieavtaler. Arbeidet krever tett dialog med andre
avdelinger og berørte ledere, medarbeidere, tillitsvalgte og vernetjeneste. - Oppfølgning av eksisterende leieavtaler inklusive avregning av felleskostnader
Reforhandling og forlengelse av eksisterende leieforhold. - Løpende vurdering av potenisale for arealeffektivisering og kostnadsreduksjon
- Gjennomføre salg av eiendom i samarbeid/koordinering med verdivurderere og meglere
- Analysere alle deler av eiendomsvirksomheten inklusive kostnader, arealbruk, lokalisering mv.
Du vil arbeide både selvstendig og i team avhengig av oppgaven, men og i tett dialog med andre
kollegaer/avdelinger og nærmeste leder.
Kompetansekrav
Du har utdanning fra universitet eller høyskole (minimum 3 år) innen økonomiske/juridiske/administrative fag.
Lang arbeidserfaring kan kompensere for manglende
formell utdanning.
Erfaring fra bygg/eiendomsbransjen, særlig eiendomsforvaltning
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert
oversettelse av dine papirer og godkjenningfra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Det vil også bli lagt vekt på:
- Selvstendighet
- God forretningsforståelse
- Erfaring med dataverktøy i arbeidet
- Praktisk og strukturert tilnærming til oppgaveløsning
- Gode samarbeidsevner og kunne bidra til et godt arbeidsmiljø og kompetansedeling
Personlig egnethet vil bli vekt
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- fleksitid og gode ordninger for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
- gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Tester og bakgrunnssjekk
Vi bruker arbeidspsykologiske tester for å vurdere kandidaters egenskaper, ferdigheter og egnethet for stillingen. Disse testene bidrar til å sikre en rettferdig og objektiv vurdering av alle kandidater, og de hjelper oss med å finne den mest kvalifiserte personen for stillingen. Vi bruker også bakgrunnssjekk på utvalgte stillinger for å verifisere og søke etter informasjon som kan ha betydning for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandling
Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Har du spørsmål om stillingen?
Kontakt leder Tomas Miøen på tlf. 91653586 for en hyggelig prat
Stillingsinfo
Kontaktperson
Stillingstyper
Industrier

Statens vegvesens leder an i utviklingen av et framtidsrettet, effektivt, miljøvennlig og trygt transportsystem. Vi bygger, drifter og vedlikeholder landets riksveier, og vi tar vare på helheten gjennom vårt nasjonale ansvar for beredskap på veg og ved utvikling av tydelig regelverk og standarder for alle.
Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag.
Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.